Onderhandelen creëert spanning: enerzijds wil je het liefst van al de deal binnenhalen, anderzijds wil je vermijden dat dit ten koste gaat van je eigen rendabiliteit. De definitie van een goede deal? Een goede deal levert meerwaarde op voor beide partners, hypothekeert de relatie met je klant niet en komt zo efficiënt mogelijk tot stand. In deze training verdiep je je inzichten in hoe je een goede deal bereikt, ontwikkel je vaardigheden die daarvoor cruciaal zijn en versterk je je zelfvertrouwen.
Doelstellingen
In deze 2-daagse opleiding leer je:
- De onderhandeling ook door de ogen van je onderhandelingspartner te bekijken
- Je standpunten kracht bij te zetten en je belangen te verdedigen
- De standpunten van de onderhandelingspartner in de juiste context te plaatsen en hierdoor de wederzijdse belangen beter te begrijpen
- Om te gaan met spanning, druk en manipulatie en hierop passend te reageren
- Het 'voor wat hoort wat'-principe met de glimlach toe te passen
- Lichaamstaal als een belangrijk deel in de communicatie te zien
Na deze training ben je beslist zelfverzekerder, ook in stressvolle en moeilijke salessituaties.
Getuigenissen
De docent gebruikt de nodige hoeveelheid theorie en wisselt dit af met voldoende praktijkoefeningen die de theorie inzichtelijk maken. Heel goede opleiding!
Stephanie Aerts, Key Account Manager, IPG Holding
Een opleiding die vaag theoretisch start en daarna vol bruikbare tips zit. Zeker een aanrader.
Christof Jochems, exportmanager, Novy
Doelgroep
Deze training is bijzonder geschikt voor alle commerciële medewerkers die hun onderhandelingen kracht willen bijzetten:
- verkopers
- sales- en areamanagers
- accountmanagers
- commerciële binnendienstmedewerkers
- salescoaches