Sinds de coronacrisis is thuiswerken de norm, en deze werkvorm zal uiteraard blijven bestaan. Om veilig en gezond thuiswerken mogelijk te maken, is het nuttig om een aantal concrete afspraken op papier vast te leggen. Wat is er wettelijk geregeld? Wie is verantwoordelijk voor het ergonomische meubilair thuis? Hoe kan je medewerkers stimuleren en faciliteren om het aan te kopen? Naast een goede inrichting van de werkruimte dien je medewerkers te informeren over een goede opstelling van de werkplek. Een risicoanalyse en mogelijkheid tot videoconsult maken het telewerkbeleid compleet. In dit webinar kom je hier alles over te weten.

Doelstellingen

Tijdens dit webinar worden alle onderdelen van een telewerkbeleid toegelicht aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden. Ze kunnen je inspireren om zelf aan de slag te gaan.

Na het volgen van het webinar ken je de onderdelen van telewerkbeleid en de valkuilen en succesfactoren bij het opzetten ervan.

Pluspunten

Dit webinar is erg praktisch gericht, maar ook onderbouwd door onderzoek. De inhoud is gebaseerd op een consensus van ergonomiespecialisten uit de praktijk.

Je krijgt tijdens dit webinar heel wat concrete en bestaande praktijkvoorbeelden van bedrijven. Onderdelen van een telewerkbeleid worden ook geïllustreerd met uitgewerkt materiaal.

Uw resultaten

  • U kent de onderdelen van een telewerkbeleid
  • U krijgt inspiratie om zelf aan de slag te kunnen gaan
  • U kent de valkuilen en succesfactoren in het opzetten van een beleid

Bestemd voor

Deze opleiding is geschikt voor:

  • preventieadviseurs
  • ergonomen
  • hr-verantwoordelijken
  • facility managers
  • aankopers

Programma

  • Soorten telewerk
  • Onderdelen telewerkbeleid
  • Bijlage arbeidsovereenkomst
  • Onkostenvergoeding
  • Benodigde apparatuur
  • Informeren van medewerkers
  • Risicoanalyse
  • Online videoconsult
  • Vraag en antwoord

Docent(en)

d_04454
Roeland Motmans

Roeland Motmans is ergonoom bij Delhaize en voorzitter VerV, Beroepsvereniging voor Ergonomie. Binnen Delhaize is hij verantwoordelijk om ergonomie in al zijn facetten uit te bouwen voor de retail, logisitiek en ondersteunende diensten. Binnen de ergonomievereniging coördineert hij de drie werkgroepen kantoor, zorg en industrie. Doelstelling is het uitwisselen van kennis en informatie om van daaruit praktijkrichtlijnen te ontwikkelen.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 115 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Extra:

On demand webinars kunnen omwille van regelgeving niet betaald worden met kmo-portefeuille. U kan dit on demand webinar tot 2 maand na aankoop bekijken.

Als u abonnee bent van senTRAL is dit webinar inbegrepen in uw abonnement: klik ‘Mijn webinars’ om te registreren of te herbekijken

Accreditatie:
  • FOD WASO Permanente vorming voor de preventieadviseur conform art. II. 4-4 van de Codex Welzijn op het Werk, 1 uren
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data