Je voelt je als een vis in het water als managementassistent, officemanager of (directie)secretaresse. Maar je voelt ook dat je in sommige vaardigheden nog kan groeien. Hoe? Dat ontdek je in deze opleiding. Ze vertrekt namelijk vanuit jouw leefwereld als managementassistent. Je werkt individueel én in team aan concrete opdrachten en steekt minstens evenveel op van de babbel met andere managementassistenten. Het resultaat? Een impuls van jewelste die je boordevol enthousiasme terug naar de werkvloer stuwt.

Doelstellingen

Managementassistent zijn? Dat is organiseren en delegeren. Leidinggeven en samenwerken. Luisteren en meedenken. En ook: het hoofd koel houden wanneer de drukte rondom je raast. Veel van die kwaliteiten heb je van nature. Andere scherp je aan tijdens deze opleiding:

  • Assertiever communiceren met collega's of klanten
  • Voorkomen en oplossen van conflicten
  •  Delegeren en leidinggeven
  • Collega’s overtuigen en motiveren
  • Efficiënter samenwerken

Na deze opleiding ben je de zelfbewuste managementassistent op wie je collega’s vertrouwen en voel je zelf ook aan dat je steviger en met meer maturiteit in je schoenen staat.

Pluspunten

Aan de hand van een indicator met 60 criteria krijg je inzicht in je eigen communicatiestijl.

Bestemd voor

Deze opleiding richt zich tot de volgende profielen met enkele jaren ervaring:

  • directiesecretaresses
  • secretaresses
  • managementassistenten
  • officemanagers
"

Alles binnen de opleiding kan gebruikt worden zowel binnen de werkomgeving als in de privésfeer. Het feit dat er gewerkt wordt vanuit de ervaring van de deelnemers maakt alles heel praktisch en duidelijk. Wat ik in deze 2 dagen geleerd heb, ga ik zeker en vast gebruiken. Een aanrader voor elke assistent!!!

"
Dorien Grosemans, personal assistant, Eurostation
"

Heel leuke docente die aandacht had voor de noden en behoeften van de deelnemers, heel aangenaam gebracht met de nodige voorbeelden en praktijkervaringen. Deze opleiding heeft me veel nuttige tools aangereikt die me zullen helpen om mijn job nog beter in te vullen en uit te oefenen. Ook op persoonlijk vlak heb ik hier zeker wat opgestoken.

"
Sandra De Rycke, sales & marketing assistant_analyst, Becton Dickinson France, Belgian Branch
"

Super ervaring! Heel veel tips en tricks gekregen, die ik nu al in de praktijk toepas. Een aanrader voor iedereen die antwoorden wil op zijn of haar specifieke vragen en valkuilen. De opleiding heeft me geholpen om moeilijke situaties in vraag te stellen en ook op een meer assertieve maar toch collegiale manier te communiceren.

"
Machteld Lambaerts, management assistant to CEO and CFO, BMW Financial Services
"

De persoon die de cursus volgt staat centraal, er wordt vanuit zijn/haar knelpunten gewerkt. Veel herkenning ook in de hekelpunten van anderen, die nu kunnen aangepakt worden.

"
Guyette Beeckman, personnal assistant plant manager, Tupperware Belgium
"

Sterk: een goede coach doet wonderen! Zeer nuttige opleiding om bepaalde aspecten nog eens extra benadrukt te zien.

"
Reintje Vander Auwera, management assistant, Electrabel

Programma

DAG 1: Beter functioneren als managementassistent

1. Werken vanuit mijn kracht

  • Hoe ontwikkel ik mijn kwaliteiten en zelfvertrouwen als managementassistent?
  • Hoe herken ik valkuilen, uitdagingen en allergieën?
  • Hoe vergroot ik mijn zelfvertrouwen als managementassistent?
  • Waarom is een positieve ingesteldheid zo belangrijk op de werkvloer?
  • Hoe behoud en vergroot ik mijn motivatie in mijn dagelijks werk?

2. Werken met anderen: communicatievaardigheden en -technieken

  • Actief luisteren: hoe laat ik zien dat ik luister?
  • Lichaamstaal: spreken zonder woorden

3. Zeker zijn van mezelf: assertiviteit

  • Hoe vind ik een goed evenwicht tussen constructief meewerken en respect voor mijn eigen mening?
  • Hoe vergroot ik mijn overtuigingskracht?
  • Kan ik op een opbouwende manier kritiek krijgen én geven?

DAG 2: Doeltreffend samenwerken in teamverband

1. Samenwerken

  • Wat is het geheim van een team dat succesvol samenwerkt?

2. Leidinggeven

  • Wat mag een medewerker van een leidinggevende verwachten?
  • Hoe pas ik situationeel leidinggeven in de praktijk toe?
  • Wanneer en hoe kan ik delegeren?

3. Conflicthantering

  • Hoe herken en voorkom ik snel conflicten op de werkvloer?
  • Welke bouwstenen en welk plan van aanpak heb ik nodig om een conflict kordaat aan te pakken?

Docent(en)

cr-00004094
Sabine Tobback

Sabine Tobback is zelfstandig MCC certified coach, gespecialiseerd in executive coaching, leadership en loopbaanbegeleiding. Zij biedt een unieke mix aan van theorie en levensechte praktijkvoorbeelden. Ze deed internationale bedrijfservaring op tijdens een jarenlange carrière bij Exxon Mobil in België, Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten, en werkte er als Expatriate Team Leader en European Employee Development Advisor.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Inclusief het managementboek 'Out of office: de succesformule voor harde werkers' geschreven door de docent, Sabine Tobback.

Met toegang tot een exclusief webinar van 1 uur vol praktische tips en handvaten.

Deze opleiding scoort:

8,4/10

Score docent(en):

9,1/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner(s)

Inschrijven

Data