Verkoop is de afgelopen jaren drastisch veranderd. De gewijzigde klantrelatie en de sterke opkomst van digitale en technologische mogelijkheden dwingt je als salesmanager om verkoop anders te organiseren. Ook je eigen rol zal anders ingevuld moeten worden. Geef je verkooporganisatie een boost: met nieuwe strategische inzichten word je na deze opleiding bij uitstek de aangewezen persoon om commercieel te innoveren!

Doelstellingen

Deze opleiding biedt ideeën, methoden en werkwijzen om salesmanagement te vernieuwen, in een context van snel veranderende klantrelaties en digitale en technologische innovaties. Ze wapent je met nieuwe strategische inzichten die helpen om de markt en de concurrentie te verslaan. In deze module ga je in op:

  • De ontwikkeling van nieuwe salesstrategieën en welke nieuwe customer-centricstrategieën en -modellen je kan gebruiken
  • Initiatieven om marketing en verkoop beter op elkaar af te stemmen en klantrelaties uit te bouwen
  • Initiatieven om nieuwe klantwaarde te creëren en duurzame bedrijfsgroei te realiseren
  • De nieuwe taken en rollen die van een salesmanager verwacht worden en hoe je hierop kan inspelen

Pluspunten

Dankzij een persoonlijk teammanagementprofiel krijg je een beter beeld van je werkvoorkeuren en die van je teamleden. Dit profiel wordt bepaald aan de hand van 64 vragen die je vooraf online beantwoordt (Margerison-McCann). Verdere bespreking van je profiel volgt tijdens de opleiding. Hierdoor heb je een krachtige tool in handen om de teamwerking te optimaliseren en tot betere prestaties te komen.

Hoe kunt u commercieel innoveren en hoe gaat u om met de huidige digitale evolutie in sales?
Na deze masterclass bent u perfect voorbereid om deze uitdagingen aan te gaan.

Bestemd voor

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die strategisch mee verantwoordelijk is voor omzet, groei en verkoop in een bedrijf en die leiding geeft aan een verkoopteam, zoals:

  • (toekomstige) salesmanagers/directie
  • commercieel managers
  • sales- en marketingmanagers
  • (inter)national key account managers
"

Concreet toepasbaar. Aandacht voor de specifieke situatie van cursisten.

"
Steven De Cock, Commercial Director, JM Catering Services
"

De docent brengt de info op een zeer professionele manier. Hij heeft vele jaren ervaring en hij linkt de materie aan praktijkvoorbeelden.

"
Xavier Weverbergh, salesmanager, Beko Technologies

Programma

Commerciële innovatie

  • Belangrijke (r)evoluties
  • Commerciële innovatie
  • Het nieuwe salesmanagement framework
  • Nieuwe rollen, opdrachten en missie

 Salesstrategieën

  • Sales- en pricingstrategieën
  • Businessmodelinnovatie
  • Marketing en sales afstemming
  • Saleskanalen

Klantwaardecreatie

  • Belang en creatie van klantwaarde
  • Customer journey mapping
  • Sales- en klantprocessen ontwerpen
  • Business development management

Docent(en)

d_03825
Chris Delvaux

Chris Delvaux is senior consultant en zaakvoerder van THRUST. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in ad interim sales managementfuncties en in het begeleiden van organisaties op vlak van commerciële strategie, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Chris begeleidt en coacht sales managers en verkoopdirecteuren bij commerciële transformaties en bij de verbetering van commerciële effectiviteit. Zijn focus ligt op klantrelaties, verkoop en teams. Zijn klanten zijn bedrijven uit diverse sectoren, zoals verzekeringen, farma, medical devices, voeding, textiel, machinebouw, computers en financiële diensten. Chris is getraind in service design thinking (Amsterdam) en in business model innovatie (St. Gallen).

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 609 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Deze opleiding scoort:

9/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Als u meerdere modules combineert, gelden speciale voordeeltarieven, afhankelijk van de totaliteit van het aantal dagen. 2 dagen: 1.609 euro, 3 dagen: 2.288 euro, 4 dagen: 2.906 euro, 5 dagen: 3.540 euro. Voor de volledige reeks van 6 dagen, geniet u 20% korting en betaalt u 4.084 euro (excl btw). Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data