Een verkoper of salesmedewerker rekruteren is een belangrijke investering voor je organisatie. Een verkeerde aanwerving kan al snel resulteren in problemen, met een negatieve impact op inkomsten en klantrelaties. Maar hoe bepaal je het sales-DNA dat jouw organisatie nodig heeft? Wat kan je doen om een nieuwe medewerker met succes in te werken en verkoop te activeren? Op welke manier kan je performante verkopers motiverend belonen? En hoe draagt salestraining bij tot de ontwikkeling van topteams?

Doelstellingen

Deze opleiding biedt ideeën, methoden en werkwijzen om salesmanagement te vernieuwen in een context van snel veranderende klantrelaties en digitale en technologische innovaties. Je ontwikkelt daarnaast sales coachingvaardigheden en krijgt nieuwe inzichten in people management die je als hefbomen kan inzetten voor meer succes in verkoop.

Pluspunten

Dankzij een persoonlijk teammanagementprofiel krijg je een beter beeld van je werkvoorkeuren en die van je teamleden. Dit profiel wordt bepaald aan de hand van 64 vragen die je vooraf online beantwoordt (Margerison-McCann). Verdere bespreking van je profiel volgt tijdens de opleiding. Hierdoor heb je een krachtige tool in handen om de teamwerking te optimaliseren en tot betere prestaties te komen.

Hoe kunt u commercieel innoveren en hoe gaat u om met de huidige digitale evolutie in sales?
Na deze masterclass bent u perfect voorbereid om deze uitdagingen aan te gaan.

Bestemd voor

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die strategisch mee verantwoordelijk is voor omzet, groei en verkoop in een bedrijf en die leiding geeft aan een verkoopteam, zoals:

  • (toekomstige) salesmanagers/directie
  • commercieel managers
  • sales- en marketingmanagers
  • (inter)national key account managers

Programma

De salesmanager als salesorganisator en talentscout

  • De opdracht
  • Organisatievormen en het organisatieproces
  • De ideale salespersoon: karakteristieken en competenties van topperformers
  • Profielbepaling voor het samenstellen van succesvolle teams
  • Het opzetten van een succesvol wervings- en selectieproces
  • Competentiegericht interviewen
  • Sociale media en video 

Docent(en)

d_03825
Chris Delvaux

Chris Delvaux is senior consultant en zaakvoerder van THRUST. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in ad interim sales managementfuncties en in het begeleiden van organisaties op vlak van commerciële strategie, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Chris begeleidt en coacht sales managers en verkoopdirecteuren bij commerciële transformaties en bij de verbetering van commerciële effectiviteit. Zijn focus ligt op klantrelaties, verkoop en teams. Zijn klanten zijn bedrijven uit diverse sectoren, zoals verzekeringen, farma, medical devices, voeding, textiel, machinebouw, computers en financiële diensten. Chris is getraind in service design thinking (Amsterdam) en in business model innovatie (St. Gallen).

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 925 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Als u meerdere modules combineert, gelden speciale voordeeltarieven, afhankelijk van de totaliteit van het aantal dagen. 2 dagen: 1.609 euro, 3 dagen: 2.288 euro, 4 dagen: 2.906 euro, 5 dagen: 3.540 euro. Voor de volledige reeks van 6 dagen, geniet u 20% korting en betaalt u 4.084 euro (excl btw). Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data