Onder toenemende concurrentiedruk investeert je bedrijf in de eerste plaats in sales om zijn groei te blijven waarmaken. Maar hoe monitor en analyseer je de resultaten van je salesteam? Op welke manier bepaal je salestargets, gelinkt aan de organisatiestrategie en -doelstellingen? Hoe optimaliseer je het verkoopproces? En hoe beoordeel je financiële en risicoaspecten in klantrelaties om hiermee de juiste beslissingen te nemen? In deze module duik je in de cijfers met performance management en financieel management, en leer je hoe ze succesvol te gebruiken als sales performance coach.

Doelstellingen

Deze opleiding biedt ideeën, methoden en werkwijzen om salesmanagement te vernieuwen in een context van snel veranderende klantrelaties en digitale en technologische innovaties. In deze module leer je op een gestructureerde en pragmatische manier om:

  • Verkoopprestaties te analyseren en hierop te coachen
  • Financiële- en risicoaspecten in klantrelaties te beoordelen en juiste beslissingen te nemen

Pluspunten

Dankzij een persoonlijk teammanagementprofiel krijg je een beter beeld van je werkvoorkeuren en die van je teamleden. Dit profiel wordt bepaald aan de hand van 64 vragen die je vooraf online beantwoordt (Margerison-McCann). Verdere bespreking van je profiel volgt tijdens de opleiding. Hierdoor heb je een krachtige tool in handen om de teamwerking te optimaliseren en tot betere prestaties te komen.

Hoe kunt u commercieel innoveren en hoe gaat u om met de huidige digitale evolutie in sales?
Na deze masterclass bent u perfect voorbereid om deze uitdagingen aan te gaan.

Uw resultaten

Deze opleiding biedt ideeën, methoden en werkwijzen om salesmanagement te vernieuwen, in een context van snel veranderende klantrelaties, digitale en technologische innovaties. In deze module leert u op een gestructureerde en pragmatische manier om:

  • verkoopprestaties te analyseren en hierop te coachen.
  • financiële en risicoaspecten in klantrelaties te beoordelen en juiste beslissingen te nemen.

 

Bestemd voor

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die strategisch mee verantwoordelijk is voor omzet, groei en verkoop in een bedrijf en die leiding geeft aan een verkoopteam, zoals:

  • (toekomstige) salesmanagers/directie
  • commercieel managers
  • sales- en marketingmanagers
  • (inter)national key account managers

Programma

Performance management

  • Formuleren van doelen
  • Het salesmanagementdashboard
  • CRM en performance management
  • Sales metrics
  • Sales performance improvement
  • Sales performance coaching

Financieel management

  • Sales forecasting
  • Budgetteren
  • Businesscase en scenario
  • Risico- en financiële analyse

Docent(en)

d_03825
Chris Delvaux

Chris Delvaux is senior consultant en zaakvoerder van THRUST. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in ad interim sales managementfuncties en in het begeleiden van organisaties op vlak van commerciële strategie, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Chris begeleidt en coacht sales managers en verkoopdirecteuren bij commerciële transformaties en bij de verbetering van commerciële effectiviteit. Zijn focus ligt op klantrelaties, verkoop en teams. Zijn klanten zijn bedrijven uit diverse sectoren, zoals verzekeringen, farma, medical devices, voeding, textiel, machinebouw, computers en financiële diensten. Chris is getraind in service design thinking (Amsterdam) en in business model innovatie (St. Gallen).

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 925 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Als u meerdere modules combineert, gelden speciale voordeeltarieven, afhankelijk van de totaliteit van het aantal dagen. 2 dagen: 1.609 euro, 3 dagen: 2.288 euro, 4 dagen: 2.906 euro, 5 dagen: 3.540 euro. Voor de volledige reeks van 6 dagen, geniet u 20% korting en betaalt u 4.084 euro (excl btw). Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data