Bedrijven zijn enkele jaren geleden massaal op de trein van de sociale netwerken gesprongen en hebben er pas onderweg een strategie rond gebouwd. Vandaag kampen veel organisaties daardoor met het probleem dat deze opzet eerder tot chaos leidt dan dat ze resultaat bevordert, zeker in een snel veranderend landschap als dat van sociale media. Hoog tijd dus om uw sociale media te ontwarren en een georganiseerde, schaalbare strategie op te stellen.

Sociale media strategie 2.0

Deze social media training leert u:

  • de juiste structuur op te zetten om een goede sociale media strategie op te stellen
  • de verschillende elementen kennen om strategisch sociale media in te zetten
  • meer inzicht genereren in de verschillende doelstellingen, doelgroepen en kanalen
  • “de 7Cs van Social Media” (content, collaboration, closeness, context, crisis, care, conversion)
  • quick wins op vlak van community & conversation management

Uw resultaten

U verdiept zich een volledige dag in de materie van sociale media 2.0 zodat u:

  • weet hoe de impact van klassieke media verandert en welke nieuwe media hierin een rol spelen.
  • een duidelijk begrip heeft tussen de ‘klassieke’ manier van social media en de nieuwe norm van online media.
  • een strategische omkadering heeft om uw sociale media aan op te hangen binnen uw bedrijfsdoelstellingen.
  • de verschillende online kanalen met elkaar kan linken om een consistente ervaring te bieden aan klanten.
  • de vaardigheid ontwikkelt om de juiste boodschap naar de juiste doelgroep te versturen, gekoppeld aan doelstellingen en resultaten, op een manier die opvalt.
  • een inzage krijgt in de opzet van een social media team en de verschillende rollen hierin.
  • op een proactieve, responsieve en constructieve manier de conversatie met de consument kunt aangaan.

Bestemd voor

  • brand managers
  • marketingmanagers
  • social media managers
  • conversation managers
  • communicatiemanagers
"

Ward gaf ons inzichten in social media strategie en maakt het ook mogelijk om hier meteen mee aan de slag te gaan. Het is niet abstract, maar heel duidelijk om op hedendaagse cases te projecteren. Het strategische luik beantwoordde ook volledig aan mijn verwachtingen.

"
Liesbeth Van der Biest, pr & communication, Jan De Nul
"

Veel informatie van een persoon die in de sector zit en dus heel goed weet waarover hij praat.

"
Hans Van Puyenbroeck, marketing communication specialist, Fujifilm Belgium
"

Duidelijk onderscheid tussen strategie en tactiek. Ook aandacht voor concrete voorbeelden voor je eigen organisatie.

"
Isabelle Buyse, communicatieverantwoordelijke, DOKO Diensten ter Ondersteuning van het Katholiek Onderwijs

Programma

  • Wat en waarom sociale media?
  • Onze visie op sociale media: van 1.0 naar 2.0
  • Uw sociale media strategie 2.0.
  • De 7C's van sociale media voor uw bedrijf
  • Praktische oefeningen
sotranb_409650142-2

Lees het artikel op onze blog.

Social media succesvol inzetten in 2017? Vijf zaken die je moet doen om niet te falen volgens Nick Vinckier.

Docent(en)

d_00545
Carole Lamarque

Carole Lamarque is expert innovatieve marketing, CEO en stichtend vennoot van Duval Union Innovative Marketing. Daarnaast heeft ze 20 jaar ervaring in innovatieve en zeer competitieve marketing bij bedrijven als Shell, Proximus, Sanoma Media en Telenet. Haar grote passie? Strategische marketing, Innovatie en nieuwe technologieën. Haar jarenlange ervaring en kennis stelt ze graag ter beschikking als docente en gastspreker, als auteur van de boeken 'Unfair advantage' en 'Influencers'. Daarnaast maakt ze ook deel uit van de VRT Expert Data base en het Straffe Madammen project.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

U kunt deze opleiding klassikaal volgen of online in een Virtual Classroom. Onze online omgeving is perfect geschikt voor het organiseren van opleidingen op afstand. Het biedt veel interactiemogelijkheden tussen de docent en de deelnemers, zoals de mogelijkheid tot vragen stellen, brainstorm met post-its, werken in subgroepen, … het kan net zo goed als in een klassikale opleiding maar dan online. Meer weten over opleidingen in onze Virtual Classroom omgeving? Raadpleeg onze Virtual Classroom pagina op https://opleidingen.ncoi.be/digitaal-leren/virtual-classrooms/ en ontdek de voordelen van een virtuele opleiding.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Intense-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 3081 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data

Download de infographic '13 bedreigingen voor efficiënte digitale marketing'

Hoe zet je je bedrijf op de digitale kaart? Wat zijn de do's en don'ts van SEO?
Te veel marketeers gaan kopje onder in de stroom van digitale marketing.
Deze infografiek toont 13 belangrijke bedreigingen waarvoor je best op je hoede bent, geselecteerd door docenten digital marketing.