Van een eenvoudig visitekaartje tot een complexe brochure:  InDesign is je go-to.

Dat lay-outen vaak in InDesign gebeurt,  is algemeen bekend. Maar hoe zo een opmaak precies in elkaar zit, is voor velen een mysterie. Deze training maakt komaf met die blinde vlek en leert dat de essentiële functies en tools van deze software heel intuïtief te hanteren vallen.

Dankzij Adobe InDesign kan je als marketeer dus zelf lay-out- en pagina ontwerpen maken voor gedrukte en digitale media. Het doel van deze ééndaagse is echter vooral om een diepgaand inzicht te verwerven in het functioneren van de applicatie en in de complexiteit van de type ontwerpen die er mee gemaakt worden.

 

 

 

Pluspunten

In deze ééndaagse 'InDesign voor marketeers' ga je concreet aan de slag:

  • Je werkt op een iMac waar meteen de passende Adobe software op staat.
  • Voor de training is het dus niet nodig om over een eigen Adobe licentie te beschikken.
  • De groepen zijn bewust beperkt om je maximaal te kunnen begeleiden.
  • Na een introductie van de theorie en best practices over de workflow schakel je meteen over naar de praktische toepassing.

 

Bestemd voor

Voor marketeers en communicatiemedewerkers die zelf InDesign bestanden willen leren aanpassen en een dieper inzicht willen verwerven  in de wereld van layout en desktop publishing.

Programma

  • Wat kan je met InDesign maken?
  • Zelf een eenvoudig document opmaken
  • Werken met tekst
  • Werken met beelden
  • Complexe documenten begrijpen
  • Uitvoer naar PDF

Docent(en)

d_04591
Michael Buelens

Michael is Adobe Certified Instructor bij Typografics' Talent Academy met een specialisatie in design en layout solutions. Al meer dan tien jaar geeft hij opleidingen in Adobe tools zoals InDesign, Photoshop, Illustrator, Première Rush, Lightroom, Dimension en meer ... aan zowel beginners als gevorderde users. Zijn focus ligt op het efficiënt gebruiken van de software met als doel een tijdsbesparende en logische workflow te ontwikkelen. Het moeilijkste aan opleiding geven is volgens hem de gewoontes van een cursist veranderen. Vanuit die filosofie ontwikkelde hij zijn trainingstechniek en tracht hij deelnemers hun honger naar kennis aan te wakkeren zodat ze het pad van levenslang leren willen bewandelen.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 400 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Geboeid door visuele communicatie, storytelling en hands-on tools om je grafische talenten te ontwikkelen? Check dan zeker eens ons aanbod Storytelling en visuele communicatie. Helemaal op maat van de creatieve marketeer en communicatieprofessional!

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner

Inschrijven

Data