Pricing verdient uw aandacht
Pricing is een belangrijk onderdeel van uw marketingmix, én bepaalt mee uw winstgevendheid. Weet uw bedrijf dat?
In een recente enquête bekende de meerderheid van de ondervraagde managers dat ze te weinig aandacht besteden aan prijszetting. De reden? Onvoldoende kennis. Want pricing is zoveel meer dan vergelijken met de concurrent.
Bent u klaar om meer over pricing-strategieën en -tactieken te leren? Volg dan de tweedaagse opleiding. Deze opleiding vertelt u hoe u pricing aanpakt in uw organisatie: concreet en onmiddellijk gelinkt naar uw praktijk!
Sterkere pricing loont
Onderzoek toont aan dat een prijsverhoging van 1 procent u gemiddeld 11 procent meer winstgevendheid oplevert. Maar zomaar alles duurder maken, werkt natuurlijk niet en is niet verstandig. Want weet u welke factoren allemaal meespelen? Kent u de pricing-spelregels in uw marktsegment? Hoe gaat u om met prijsdruk? Vind uw antwoorden tijdens de tweedaagse opleiding over pricing.
Een betere prijszetting wordt beloond en is cruciaal, ook in woelige tijden. Prijsverhogingen hebben tot 4 keer zoveel effect op de bedrijfswinst als bijvoorbeeld evenredige volumetoenamen. Onderzoek toont aan dat een prijsverhoging van 1 % gemiddeld leidt tot een verhoging van de winstgevendheid van 11 %! Maar dit betekent natuurlijk niet dat het verstandig is om de prijs zomaar te verhogen.
Duik onder in de pricing-wereld
Pricing is een boeiende wereld, want het combineert wiskundetheorie met de praktijk van de economische markt. Laat uw prijszetting niet alleen afhangen van de theorie – de winstmarges die u moet halen. Na deze praktijkgerichte opleiding vol interessante cases is uw pricing doordacht en effectief, want u:
- kent de verschillende pricing-methodes, met hun troeven en valkuilen
- hebt zicht op de langetermijneffecten van uw prijsstrategie
- begrijpt hoe prijsdruk en prijsangst ontstaan – en hoe u ermee omgaat
- hebt inzicht in waardeperceptie en de willingness to pay
- weet hoe u een prijzenoorlog vermijdt, of bent gewapend om hem uit te vechten
Benieuwd naar de beste pricing-strategie voor úw bedrijf? Schrijf u dan snel in voor deze opleiding.