Planmatige aanpak in marketing

De nood aan een strategische, consistente en planmatige aanpak in marketing en communicatie is meer dan ooit nodig. Want impulsieve of creatieve beslissingen die snel resultaat moeten garanderen werken niet meer. Elke modern denkende manager of marketeer heeft een marketingplan nodig dat de strategische en operationele lijnen voor de volgende 12 maanden uitzet. Een modern marketingplan bevat alle marketingdata: projecten, campagnes, communicatieplanning, taken, budgetten, KPI's, notities en strategie.

Stap voor stap naar een concreet marketingplan

In deze opleiding van één dag leert u hoe u stap voor stap uw eigen marketingplan opbouwt en uitschrijft in een gestructureerd document dat zowel strategische als tactische componenten bevat:

  • wat communiceren we?
  • via welk kanaal?
  • op welk moment?
  • binnen welk budget?
  • met welke strategie?

De theorie en coaching van de docent, de interactie met de medecursisten, de concrete oefeningen, het gebruik van een marketingplan template (excel) en van een gratis digitale marketingplanner (met een sample plan) garanderen een professioneel, praktisch en werkbaar marketingplan na deze opleiding.

Bestemd voor

  • CMO's en marketing directors
  • marketing- en communicatiemanagers
  • marketingcoördinatoren
  • productmanagers
  • mediaplanners
  • business unit managers
  • business development managers
  • zaakvoerders
"

Goeie lesgever! Goeie cursus, bedankt!

"
Kristien Quintiens, adviseur communicatie, Stadsbestuur Leuven

Programma

Voormiddag

  • Wat is de rol van het marketingplan?
  • Wat is de definitie van een goed marketingplan?
  • Hoe ziet de architectuur van een modern marketingplan eruit?
  • Het strategisch marketingplan
    • doelstellingen
    • business model
    • communicatiestrategie
    • workflow & procedures
  • Opzetten van jouw strategisch marketingplan met behulp van templates

 

Namiddag

  • Hoe vertaal je een operationeel marketingplan in projecten en campagnes?
  • Hoe maak je een communicatiekalender met kanalen en momenten op?
  • Hoe maak je je marketingplan omnichannel (mix van online en offline acties binnen dezelfde boodschap)
  • Hoe beheer je het marketingbudget in je marketingplan?
  • Wat is de beste manier om resultaten te meten en analyseren?

Docent(en)

D_00102.jpg
Peter Desmyttere

Peter Desmyttere is binnen zijn eigen marketingadviesbureau gespecialiseerd in het adviseren en begeleiden van ondernemingen op vlak van marketing en communicatie. Hij geeft strategisch marketingadvies, schrijft marketingplannen en coacht klanten bij de implementatie van hun marketingplan. Hij is ook één van de founders van de digitale marketingplanner Husky.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Deze opleiding scoort:

8,2/10

Score docent(en):

8,6/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data