Heel wat bedrijven zitten vandaag - voor een stuk - nog in een traditioneel marketing- en salesmodel. Maar het besef groeit dat zij op deze manier hun klanten en prospecten niet meer efficiënt of zelfs helemaal niet meer bereiken. Voor de marketing- en salesverantwoordelijken stelt zich dan de vraag: 'Hoe kan ik met digitale marketing weer aansluiting vinden bij mijn doelgroep?' Want hoewel termen zoals customer journey, marketing automation, inbound- of content marketing niet meer helemaal vreemd zijn en de eerste stappen richting online marketing en online adverteren al gezet zijn, toch blijft de uitdaging hoe je de vertaalslag maakt naar een volwaardige digitale marketingaanpak. In deze 2-daagse opleiding helpen we jou om die switch te maken.

Doelstellingen

In deze opleiding leer je wat de mogelijkheden zijn van digitale marketing en hoe dat voor jouw bedrijf het verschil kan maken. Je evolueert naar een volwaardige digitale marketingaanpak.

 Na deze opleiding heb je relevante en praktische kennis van:

  • Wat digitale marketing nu precies is
  • Welke aspecten van digitale marketing binnen de capaciteiten, plannen en budgetten van je bedrijf passen
  • De opmaak en onderdelen van een digitaal marketingplan
  • Maar vooral ook hoe het jou en je bedrijf kan helpen om je doelstellingen te bereiken

Bestemd voor

Deze opleiding is ideaal voor sales- en marketingverantwoordelijken die merken dat hun traditionele offline aanpak niet (meer) werkt en die willen weten hoe ze hun bedrijf op de digitale kaart kunnen zetten.

Het nut van een customer journey volgens Sven Dhollander, Ecommerce & Marketplace Manager at Fun Belgium

 

"

De cursus was zeer praktijkgericht en in verstaanbare taal gebracht!

"
Sofie Wijmeersch, MarCom Officer, Bekaert Maccaferri Underground Solutions
"

De opleiding was een uitstekende inleiding en basis van digitale marketingtechnieken. Alles werd besproken zonder te veel in detail te treden. Het werd uitgelegd op een duidelijke en overzichtelijke manier.

"
Lander Veelaert, Group Project Manager, BD myShopi
"

Ik ben in contact gekomen met de praktische insteek naar de sociale mediaplatformen en marketing automation. Goed onderbouwd en vanuit de werkvloer gegeven.

"
Stefan Versweyveld, Marketing & Sales, Group Peeters OIW

Programma

Dag I

1. Inleiding tot digitale media

  • Wat is digitale media?
  • Wat zijn de trends in digitale media?
  • Waar en hoe vind je de 'nieuwe' consument?
  • De weg van de consument

2. Website en SEO

  • Wat is een goede website?
  • Zoekmachines en zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Analytics: meten is weten

3. E-mailmarketing

  • Hoe e-mailmarketing efficiënt gebruiken?
  • De do’s-and-don’ts van e-mailmarketing

4. Content marketing en inbound marketing

  • Wat is het precies?
  • Welke content moet je brengen?
  • Hoe begin je eraan?

5. Marketing automation

  • Wat is het precies?
  • Hoe begin je eraan?
  • Meerwaarde en ROI

Dag II

1. Samenvatting eerste lesdag

2. Social media en adverteren op social media

  • Social media als marketingkanaal
  • Hoe digitaal adverteren op social media?
  • Welk kanaal past het best bij jouw doelgroep?
  • Influencer marketing

3. Online adverteren: hoe begin je eraan?

  • Wat zijn de mogelijkheden van Google Ads (SEA)?
  • Wat is een displaycampagne?
  • Wat is remarketing?
  • Waarop moet je letten als je een campagne opzet?
  • Hoe kunt  je de campagne meten en verbeteren?

4. Workshop: maak je eigen digitaal marketingplan

  • Praktische workshop; gebaseerd op de kennis van de afgelopen 1,5 dagen
  • Eerste deel: maak je plan!
  • Bespreking van het digitaal marketingplan
  • Afsluiting en conclusie

Docent(en)

Lien Heirbaut

Lien is digital marketeer en project manager bij Invisible Puppy. Eeuwig bijleren is haar motto en workshops geven maakt deel uit van haar natuurlijke habitat. Na een bedrijfseconomische opleiding te hebben gevolgd, met specialisatie in marketing, is ze uit nieuwsgierigheid de IT-services weg ingeslagen. Na drie jaar IT geek te zijn geweest, is ze weer “back to her roots” en staat ze klaar om bedrijven te begeleiden naar de wereld van digital marketing.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 506 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Basics-pakket van de Digital Marketing Academy. Indien je het volledig pakket koopt, krijg je 20% korting. Liever een eigen pakket samenstellen? Check dan zeker onze Mix & Match!

Inschrijven

Data