Als online marketeer spendeer je veel tijd en geld om via bannering, AdWords, e-mail, social media, … bezoekers naar jouw website te lokken. Maar hoe ga je het succes van jouw acties meten? En wat vertellen de impressies, clicks en conversies over het websitegedrag van jouw bezoekers?

Google Analytics: snel en verhelderend inzicht

1 op 2 online marketeers gebruikt Google Analytics om websitebezoeken te meten. Dit populaire, makkelijk te installeren pakket, geeft u snel inzicht in het surfgedrag van jouw bezoekers. Inzichten waarmee je jouw communicatie- en marketinginspanningen accuraat kan bevorderen of aanpassen.

Dankzij Google Analytics kan je:

  • goede van slechte communicatiekanalen onderscheiden
  • ingrijpen op de navigatiestructuur van jouw website
  • inschatten wanneer een bezoek kwalitatief is
  • inzicht krijgen waarom conversies soms laag zijn
  • ontdekken waar en waarom je bezoekers verliest

Pluspunten

  • De opleiding biedt de beste meerwaarde met jouw persoonlijke Google Analytics account. Als je die niet hebt, krijg je aan het begin van de opleiding een voorlopige inlogaccount.
  • Je gaat zelf praktisch aan de slag in Google Analytics.
  • Een doorgewinterde 'webexperte', mét een Google Analytics Individuel Qualification, geeft de opleiding.

Uw resultaten

Na afloop van deze opleiding kan je:

  • praktisch en resultaatgericht aan de slag met Google Analytics.
  • jouw onlinecommunicatie-inspanningen beter beoordelen op basis van de kwaliteit van de bezoekers.
  • met meer kennis van zaken de inzet van diverse onlinecommunicatiemiddelen plannen.
  • de pijnpunten binnen jouw website blootleggen om ervoor te zorgen dat jouw bezoeken kwalitatiever worden.

Bestemd voor

  • onlinemarketeers
  • web analytics verantwoordelijken
  • webmasters
  • online communicatiemedewerkers

Deze praktische opleiding richt zich tot deelnemers die over een Google Analytics account beschikken, maar nog niet of slechts beperkt vertrouwd zijn met de diverse mogelijkheden van Google Analytics.

"

De trainster en haar knowhow maken deze opleiding meer dan de moeite waard.

"
Björn Crul, communicatie & events, Comm2B
"

Zeer praktisch, je kan er onmiddellijk mee aan de slag. Plus je krijgt ook achtergrondinformatie over hoe Google Analytics werkt zodat je beter begrijpt waar je mee bezig bent.

"
Kristoff Henry, product management, Televic Conference
"

Theorie en praktijk worden gecombineerd omdat je zelf meerwerkt vanuit je egien GA account. Dankzij de opleiding heb ik een dieper inzicht gekregen in de rapportagemogelijkheden en hoe je cijfers anders kan interpreteren/ voorstellen door vanuit een andere invalshoek te vertrekken.

"
Deze deelnemer wenst, anoniem, te getuigen
"

Je krijgt een goed basisinzicht in de werking van Google en leert dat je bij het interpreteren van de gegevens rekening moet houden met het feit dat er bepaalde elementen zijn die het werkelijke beeld beïnvloeden.

"
Karolien De Gendt, marketingverantwoordelijke, Goedhart Repro
"

Ik vond de opleiding helemaal in orde, zowel inhoudelijk als organisatorisch. Een echte aanrader!

"
Tessa Tomsin, Communications Assistant, Loyens & Loeff Advocaten

Programma

  • Hoe werkt Google Analytics, en wat zijn de gevolgen bij een standaard installatie van GA?
  • Hoe telt Google Analytics een bezoeker? Het belang van de cookies
  • Wat zijn de belangrijkste actiegerichte rapporten in Google Analytics?
  • Inzicht in de bezoekers
  • Verbeteren van de site
  • Verbeteren van de inzet van verkeersbronnen
  • Hoe kan je u een eenvoudig doel en een trechter instellen?
  • Hoe kan je jouw communicatie-inspanningen beter in kaart brengen? Campagnetagging

Docent(en)

d_01485
Lore Van Besien

Lore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Voor de klassikale versie van deze opleiding werk je op jouw eigen PC. Breng dus zeker een laptop mee waar bij voorkeur de laatste versie van Chrome op geïnstalleerd is.

 

U kunt deze opleiding klassikaal volgen of online in een Virtual Classroom. Onze online omgeving is perfect geschikt voor het organiseren van opleidingen op afstand. Het biedt veel interactiemogelijkheden tussen de docent en de deelnemers, zoals de mogelijkheid tot vragen stellen, brainstorm met post-its, werken in subgroepen, … het kan net zo goed als in een klassikale opleiding maar dan online. Meer weten over opleidingen in onze Virtual Classroom omgeving? Raadpleeg onze Virtual Classroom pagina op https://opleidingen.ncoi.be/digitaal-leren/virtual-classrooms/ en ontdek de voordelen van een virtuele opleiding.

Score docent(en):

8,8/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data