Direct mails, e-mails, verkoopbrieven, newsletters, flyers, folders, websites, … Ze werken alleen als u uw lezers kent. En als u uw teksten maximaal op hen afstemt qua structuur, inhoud en taal. Dat is een van de geheimen van goede copywriting.

Tijdens deze praktische workshop copywriting krijgt u, aan de hand van uw eigen teksten, tal van tips om uw teksten doelgericht aan te pakken en af te werken. U leert er hoe u de lezer in uw tekst binnentrekt, hoe u meteen zijn interesse wekt en hoe u hem overtuigt om uiteindelijk te doen wat u van hem verlangt.

Staat u regelmatig voor de schijnbaar onmogelijke taak om teksten te schrijven of te verbeteren? Na deze workshop kent u alle knepen van het vak om uw lezer recht in het hart te treffen.

Pluspunten

Breng uw eigen teksten mee en u krijgt waardevolle feedback van een doorgewinterd copywriter.

Bestemd voor

Al wie zelf (commerciële) teksten schrijft of copywerk van anderen beoordeelt:

  • huiscopywriters
  • communicatie- en marketingprofessionals
  • commerciële medewerkers
  • salesassistants
  • ...
"

De opleiding was bijzonder praktijkgericht. Ik keerde naar huis met heel wat onmiddellijk toepasbare vaardigheden bij het schrijven van teksten. De didactische aanpak van de lesgever zorgde ervoor dat de inhoud van de cursus blijft hangen. Een dikke pluim!

"
Jeroen Petrus, Press Officer, BNP Paribas Fortis

Programma

WORKSHOP

Vóór u begint

  • De briefing: wie is de lezer en wat wil hij?
  • Op zoek naar de grond van de zaak

Aan de slag

  • Een catchy concept op maat van de lezer
  • De juiste structuur: Lead with the need

Het schrijven zelf

  • Het AIDA van de copywriter
  • Schrijf- en spreektaal
  • De scanbaarheid van teksten

De pet van de lezer

  • Copywriting while you sleep
  • Schrijven is schrappen

Kwaliteitscontrole

  • Uw eigen checklist voor de perfecte tekst

E-COACHING: EXTRA TROEF

Uw pennenvruchten onder de loep

Tot 2 maand na de workshop krijgt u de kans om een herschreven of nieuwe tekst door te mailen naar de docent. Hij geeft u feedback op maat, per e-mail of telefonisch. Een unieke opportuniteit om uw vaardigheden als copywriter nog extra aan te scherpen!

Docent(en)

cr-00007119
Stijn Verdickt

Stijn Verdickt is een taalcoach die ervoor zorgt dat u teksten schrijft die hun doel bereiken. Op basis van haalbare principes die hij zelf - als actieve copywriter - dagelijks gebruikt. Hij gaf jarenlang les aan de Xios Hogeschool in Hasselt. En werkte op kranten- en tijdschriftenredacties. Tel al die ervaringen bij elkaar op en u begrijpt waar de doorleefde trainingsaanpak vandaan komt.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 842 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Deze opleiding scoort:

8,8/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van 'Vonk (Netwerk voor interne Communicatie)' krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data