Storytelling gaat over het toevoegen van emotionele, rationele of zelfs esthetische lijnen aan je communicatie, om mensen mee te nemen in een verhaal waarin ze zich herkennen, waarover ze kunnen meedenken en sterker nog, dat ze graag verder vertellen. Met storytelling til je de content marketing initiatieven naar een hoger niveau. Want hoe kan je de aandacht houden van diverse doelgroepen als het louter om een verkooppraatje gaat of de voorstelling van droog cijfermateriaal? Ontdek hier wat goede storytelling is en kan doen.

Doelstellingen

In deze training krijg je een combinatie van theoretische inzichten en praktische oefeningen. Je schrijft je eigen 'story'. Alle teksten worden herschreven en geanalyseerd:

  • Waarom leest de ene tekst vlotter dan de andere? En waaraan ligt dat dan?
  • Hoe ga je om met ritme, structuur, doelgerichtheid ...?

Of het nu gaat om marketingacties, corporate of interne communicatie, deze praktische inzichten zijn toepasbaar voor alle geschreven teksten, maar evengoed voor speeches en presentaties. Storytelling is altijd een heldere, boeiende dialoog met je doelgroep, ongeacht het medium.

Bestemd voor

Deze opleiding is interessant voor bedrijfsleiders, managers, leidinggevenden, leden van de commerciële directie, marketingmanagers, zelfstandigen en al wie verantwoordelijk is voor professionele communicatie en presentaties.

"

Ik lees graag de schrijfsels van de docent. Hij beheerst de materie perfect en ademt storytelling. Zeer onderhoudend en leerrijk. Geeft je zin om ermee aan de slag te gaan.

"
Annick Thewissen, copywriter, Brouwland
"

De docent had veel ervaring en kon de opleiding boeiend en dynamisch brengen.

"
Karen Van den Branden, teammanager Language Services, AG Insurance

Programma

Storytelling

  • CAST-model
  • Structuur en scenario
  • Storytelling in sociale media, secundaire verhalen en dialogen
  • Helden, personages

Praktische oefeningen

Docent(en)

cr-01791346
Guido Everaert

Guido Everaert studeerde Politieke en sociale wetenschappen aan de UGent en werkte nadien afwisselend voor adverteerders en reclamebureaus. Na 7 jaar voor A.C. Nielsen gewerkt te hebben, maakte hij de overstap naar Ogilvy & Mather. Nadien volgden nog Karamba Draft, en Duval Guillaume Corporate. Tussendoor vervulde hij communicatieopdrachten bij IBM, Telenet, Philips Europe. Na twintig jaar besloot hij datgene te doen waar hij al jaren van droomde: schrijven en bloggen. Hij is vaste columnist voor De Morgen, Vacature, VDAB en publiceerde o.a. in De Volkskrant. Auteur van het boek ‘Storytelling, verhalen maken merken (Lannoo Campus) en Melting Pot, de wereld kookt in België (Luster uitgeverij). Daarnaast doceert hij Storytelling aan de Karel de Grote Hogeschool en is hij gastdocent aan de Universiteit en Hogeschool Amsterdam.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 841 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Intense-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien je het volledig pakket koopt, krijg je 20% korting. Liever een eigen pakket samenstellen? Check dan zeker onze Mix & Match!

Inschrijven

Data