Door de digitale revoluties van de laatste decennia hebben de consumenten en klanten meer en meer de touwtjes in eigen hand genomen: ze bepalen zelf wat ze juist willen en in hun eigen zoektocht beïnvloeden ze anderen (on)bewust.

Centraal in deze nieuwe manier van “promoten” zijn de talloze reviews en klantenfeedback, die meer en meer de kracht van volwaardige marketingcampagnes krijgen. Meer zelfs, een efficiënt “review”-management haalt goedkopere en betere resultaten dan de meeste traditionele media-investeringen.

Inzetten op reviews, feedback of klantentevredenheid is dan ook de eerste stap richting een volwaardige vorm van contentmarketing en communitybuilding.

Pluspunten

Waarom wordt reviewmarketing beschouwd als dé marketool van morgen?

  • Het is dé manier om je contentmarketing en leadgeneration naar een hoger niveau te tillen!
  • Feedback van bestaande klanten biedt de beste garanties om nieuwe klanten aan te trekken.
  • Reviews zijn daarnaast een zeer kostenefficiënte manier om:
    • tevredenheid te toetsen (en eventueel meer business te halen uit bepaalde klanten)
    • content te genereren
    • communities op te bouwen 
    • nieuwe klanten aan te trekken

Uw resultaten

Na afloop van deze cursus:

 

  • kan je zelf aan de slag om reviews te integreren als deel van het marketingplan.
  • kan je op een gestructureerde en continue manier feedback vragen aan bestaande klanten en deze verspreiden via de eigen kanalen (social media of website) of via derden (trustpilot.com, …).
  • ben je ook in staat om deze reviews te analyseren en om te zetten in een contentplan en zelfs in communitybuilding rond je merk, product of service.
  • ben je helemaal up-to-date met de laatste modellen en bevindingen rond lead generation, customer decision journey, SAVE model, …

Bestemd voor

Marketeers, zowel binnen B2B als B2C sector

Programma

  • De basis van marketing: 'vertrouwen' (SAVE model)
  • Customer Decision Journey: de evolutie van een cruciaal model
  • AIDA wordt AIDA-ADIA (“Flip The Funnel” door Joseph Jaffe)
  • Het belang van 'review management'
  • Na 'reviews' … what’s next? (content & community)
  • Bekendste review-systemen met kwalitatieve en kwantitatieve voorbeelden
  • Praktische aanpak: hoe kan ik zelf van start gaan? (Watch out: GDPR)
  • Verschillen tussen B2B en B2C (o.a. klantentevredenheid)

Docent(en)

d_04523
Igor Nowé

Igor Nowé heeft verschillende marketing- en salesfuncties bekleed bij diverse nationale en internationale bedrijven (Nedlloyd Districenters, Henkel, Diageo, Carlsberg Importers). Gepassioneerd door het vak en vol expertise zette Igor Nowé de stap naar de academische wereld. Hij is momenteel docent Marketing en Accountmanagement aan de hogescholen Odisee (Brussel) en Karel de Grote (Antwerpen). Hij doceert tevens B2B, strategie en brand activation aan Ehsal Management School (Brussel) en binnen het MBA programma van Flanders Business School (KULeuven). Daarnaast begeleidt Igor Nowé diverse bedrijven in hun strategie als freelance consultant met zijn eigen bedrijf valuemarketing.be.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 881 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Intense-pakket van de Digital Marketing Academy. Indien je het volledig pakket koopt, krijg je 20% korting. Liever een eigen pakket samenstellen? Check dan zeker onze Mix & Match!

Inschrijven

Data