Met infographics kan je op een eenvoudige en visueel aantrekkelijke manier complexe data en informatie voorstellen. Beelden worden immers veel gemakkelijker begrepen, meer bekeken dan tekst én veel meer gedeeld. En laat dat nu net de uitdaging zijn voor marketeers die op zoek zijn naar manieren om traffic en engagement rond een merk op te bouwen. Of van eenieder die complexe informatie op een visuele manier wil voorstellen voor rapporten, presentaties of in online communicatie. Leer infographics maken in deze opleiding!

Doelstellingen

Visual storyteller Mara Callaert neemt je in deze training mee in een praktisch, beeldend verhaal:

  • Hoe is een goede infographic opgebouwd?
  • Hoe structureer je informatie?
  • Hoe visualiseer je data?
  • Welke software en tools zijn er om zelf infographics te maken?

Geen theorie zonder praktijk: je gaat zelf aan de slag met een storyboard voor jouw infographic, de keuze van beelden en selectie van de nodige data. Het meeste rendement haal je uit een eigen case. Breng dus zeker materiaal mee waar je zelf een infographic van wilt maken.

Bestemd voor

Deze opleiding zicht zich tot:

  • marketeers
  • communicatieprofessionals
  • business analysten
  • cijferberoepen
  • Iedereen die complexe informatie op een visuele manier wil voorstellen
"

De opleiding gaf me een concrete basis om verder te kunnen, op een voldoende praktische manier. De sessie omvatte trouwens meer dan enkel een infografiek maken, je kreeg ook uitleg over hoe je je boodschap best opbouwt.

"
Cynthia Van Droogenbroeck, corporate communication officer, Record Bank
"

Heel goede docente, leuke groep! Een beetje theorie en direct toe te passen in de praktijk. Super!

"
Katleen Vervaet , medewerker AVBS, Boerenbond
"

Heel concrete opleiding: hoe start ik aan een infografiek, wat zijn de relevante vragen die ik mij moet stellen, opbouw van een infografiek. De docent deelde heel veel tips en door veel voorbeelden te tonen, kregen we meer feeling met do's-and-dont's.

"
Karen Crabbé, economist, Pharma.be
"

De opleiding geeft een goed inzicht in infografieken, hoe deze te maken, en vooral ook hoe een goede briefing op te stellen om infografieken te laten maken.

"
Gert Van Tittelboom, onderzoeker Lokale Kamer, Vlaamse Ombudsdienst

Programma

I. Introductie tot de wereld van infographics

II. Data en story

A. Wie, wat en waarom: de startbouwblokken van elke infographic

  • Wie wil je bereiken?
  • Welke data heb je daarvoor nodig?
  • Wat is je communicatiedoel?

B. Informatiedesign en lagen: hoe bouw je een samenhangend verhaal?

C. Goede en slechte voorbeelden

III. Aan de slag

  • Blauwprint van je verhaal: een eerste schets
  • De keuze van visuals, beelden, pictogrammen ...
  • Tips rond kleurgebruik en lettertypes
  • Software en tools om infographics te maken

Docent(en)

D_00200.jpg
Mara Callaert

Mara Callaert is ‘visual facilitator’. Ze is gespecialiseerd in visualisatie, communicatie en verandering. In 2013 besloot ze radicaal haar belangrijkste troeven uit te bouwen onder een nieuw en sprankelend merk... Visuality! Met haar analytisch denken, beelden, verbindende communicatie en vooral ‘feeling’, helpt ze bedrijven en individuën vooruit. Mara is ingenieur van opleiding en heeft bijna 10 jaar ervaring in de consultancy wereld.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘ACC (Association of Communication Companies)’ krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data

Download de infographic '13 bedreigingen voor efficiënte digitale marketing'

Hoe zet je je bedrijf op de digitale kaart? Wat zijn de do's en don'ts van SEO?
Te veel marketeers gaan kopje onder in de stroom van digitale marketing.
Deze infografiek toont 13 belangrijke bedreigingen waarvoor je best op je hoede bent, geselecteerd door docenten digital marketing.