Content marketing is hot and happening. Ook België valt helemaal voor de kracht van content. Dat is goed nieuws. Droge verkooppraatjes maken plaats voor relevante informatie en koude en puur commerciële relaties veranderen in vertrouwen door het leveren van betrouwbare en eerlijke informatie. Hoe maak je nu het verschil? De enige manier om sterke resultaten te halen is door zelf de best mogelijke content te creëren. Zowel in b2c als in b2b zijn de verkoopsprocessen grondig gewijzigd en producten worden alsmaar vaker eerst online vergeleken. Verleid je prospecten dus met tips, achtergrondartikels en blogs. Met doordachte content marketing toon je expertise en bewijs je dat je niet zomaar een verkoper bent, maar je klanten echt wilt helpen. Zo win je hun vertrouwen – een belangrijke stap naar kopen. Wil je helemaal mee zijn met de nieuwe inzichten en trends qua content, dan is deze opleiding wat je zoekt.

Doelstellingen

Content verdient een centrale plek in je marketingstrategie. Maar interessante content creëren is complexer dan het lijkt. Wat wil jouw doelgroep? Via welk kanaal? Wat is het uiteindelijke doel? Zomaar wat content in het rond verspreiden, levert namelijk weinig op. Sterke marketingresultaten bouw je op met een doordachte content marketing strategie.

Na deze opleiding:

  • Ken je alle ins en outs van content marketing
  • Weet je via welke kanalen je content inzet
  • Evalueer je de inspanningen van je organisatie
  • Ben je klaar om zelf een content marketing plan op te stellen

Pluspunten

De trainers bieden een unieke service: stuur je materiaal vooraf naar de docenten en krijg tijdens de opleiding feedback en advies. Heb je nog geen concreet materiaal? Dat is geen probleem. Tijdens de sessie krijg je voorbeelden, cases en best practices waarmee je zelf aan de slag kan.

Bestemd voor

Deze opleiding richt zich tot alle marketeers en communicatieverantwoordelijken die zich afvragen hoe content kan helpen bij de realisatie van hun doelstellingen (loyalty, retentie, acquisitie, sales, traffic building, activation …) of die vandaag al in enige mate content inzetten, maar die beter willen plannen (strategie) en uitvoeren (tactiek). Verder ook:

  • marketingmanagers
  • communicatiemanagers
  • productmanagers
  • conversation managers
  • client relation managers
"

Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van content marketing maar was erg aangenaam verrast. Geen spectaculair nieuw thema maar wel verfrissend gebracht en ik heb een aantal heel bruikbare zaken opgestoken. Relaxte sfeer, humor, professioneel, kennis en ervaring, geen strikt schema maar ruimte voor aanpassingen naargelang behoefte van de groep.

"
Anja Nevens, S&M, Worldline
"

Absolute meerwaarde zijn de docenten die dagelijks in het werkveld staan en inspelen op voorbeelden en sectoren uit de groep deelnemers. Alle vragen zijn welkom en worden doordacht beantwoord.

"
Griet Van Beveren, zaakvoerder, Signed by me
"

Goeie inzichten die gesteund worden door sterk cijfermateriaal en een heleboel voorbeelden. De juiste mensen om de opleiding te geven.

"
Sara Bosmans, hoofdredacteur, Pasar
"

De opleiding nodigt uit tot een nieuwe visie op marketing, vertrekkend vanuit de eindklant (buyer) eerder dan vanuit de aanbieder (seller).

"
Karen Boers, marketing & communications manager, IBBT Interdisciplinair Instituut voor Breedband Technologie
"

Content marketing wordt belangrijk voor onze firma. Deze cursus geeft mij een stevige basis om te starten met gerichte content marketing. De expertise van de trainers is hier heel belangrijk. En het was duidelijk dat beide docenten heel wat kennis op dit gebied hebben. Dit was geen droge bedoening met een cursus die snel wordt doorlopen. Neen, we hebben interactief gewerkt, onze eigen zaken kunnen bespreken, met afwijkingen indien noodzakelijk. Zeer leerrijk.

"
Johan Debaere, public relations & marketing, Renson Projects

Programma

A. Content marketing ontrafeld

  • Van waar komt deze term?
  • Nieuwe hype of oude wijn in nieuwe zakken?
  • Wat wordt er (niet) mee bedoeld?
  • Hoezo content marketing shift?

B. Hoe werkt het nu?

  • Het belang van relevante content
  • Waarom doelgroepdenken en hoe begin je eraan?
  • Content marketing (r)evolution
  • Waarom is content marketing zo effectief in b2b-marketing?
  • De B.E.S.T. formule

C. Hoe begint je eraan?

  • Wat is een content marketing plan?
  • Hoe marketing content marketing is
  • Tips en trucs
  • Handleiding tot succesvolle content marketing

D. Hoe meten en evalueren?

  • Instrumenten
  • Benchmarks
  • Werken met KPI's en KPI-pyramides

E. Cases

Voor elk onderdeel van de opleiding krijg je tal van uiteenlopende voorbeelden en cases. We proberen deze voorbeelden zo veel mogelijk af te stemmen op jouw wensen en professionele context.

Laat u inspireren

content-marketing

Gratis boek voor elke deelnemer

cover-lannoo
Content Marketing - van marketeer tot uitgever
Lannoo

Marketeers hebben het niet onder de markt. Tussen de oude manier van denken over reclame en de mondige consument is een diepe kloof geslagen. Wakkere merken willen echter de knop omdraaien. Ook al is het gat dichten tussen marketeer en consument voor veel bedrijven nog steeds een hels karwei. Maar het kan.

Van marketeer tot uitgever neemt de lezer mee door alle stappen om als organisatie content marketing te omarmen en structureel in te zetten in de communicatiemix. Dit handboek verheldert op een overzichtelijke manier alle belangrijke elementen: van de organisatie van de marketingafdeling over de productie en de distributie van content tot de mogelijkheden om te automatiseren en te analyseren. Het is gelardeerd met lokale voorbeelden en cases en reikt de marketeer praktische tips, templates en actieplannen aan om meteen aan de slag te gaan.

Winkelwaarde: 29,99 euro

Lees meer

Docent(en)

D_02656.jpg
Michel Libens

Michel Libens is managing partner en CEO bij Propaganda, marktleidend content marketing bureau. Michel is daarnaast stichtend voorzitter van Custo, de Belgische customer media federatie, en is al heel zijn carrière actief op de snijlijn content en marketing.

Lees meer
D_02879.jpg
Ruth Nys

Ruth Nys is creative strategy director bij Propaganda, heeft een uitgebreid publishing parcours als hoofdredacteur en als customer publisher. Daarnaast is ze ook een doorwinterde content marketeer en specialist in de ontwikkeling van op content gebaseerde communicatieconcepten.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Deze opleiding scoort:

8/10

Score docent(en):

8,7/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Deze opleiding behoort tot het Intense-pakket van de Digital Marketing Academy.  Indien u het volledig pakket koopt, geniet u van 20% korting en betaalt u 3081 euro (excl. BTW).

Inschrijven

Data