Als communicatieverantwoordelijke of change consultant heb je de opdracht om je organisatie door transformatie & cultuurverandering te loodsen. De visie & doelstellingen zijn omgezet in een communicatiestrategie & je communicatiekanalen zijn volop aan de slag. Maar… hoe lager in de organisatie je komt, hoe minder tractie de communicatie heeft. En bij gevolg ook het engagement van mensen om zelf actief aan de slag te gaan.

Hoe kan je hier als communicatieverantwoordelijke of change consultant verandering in brengen? En op welke manier dragen interactieve communicatievormen bij om mensen in beweging te zetten? Met deze vraag gaan we aan de slag in deze interactieve, hands-on workshop.

Pluspunten

Deze workshop is gespreid over een periode van 3 weken. Dit geeft de mogelijkheid om:

  • aan de slag te gaan met een of meerdere van de werkvormen in de eigen werkomgeving
  • met een buddy - die je tijdens de workshop kiest - tussentijds te klankborden rond wat er goed ging & wat minder

 

 

Bestemd voor

Bestemd voor

Iedereen die betrokken is bij verandertrajecten in de organisatie en op een verfrissende - of licht rebelse - manier aan de slag wil met communicatie

  • communicatiemedewerkers en -managers
  • hr-medewerkers en -managers
  • projectleiders van een changetraject
  • leidinggevenden

Programma

Dag 1 (volledige dag)

  • Theorie van kopieergedrag & het belang van het informele netwerk in succesvolle verandering
  • Randvoorwaarden voor geslaagde changetrajecten
  • Interactieve werkvormen die gedragsverandering bevorderen en de verandering een verrassende & virale boost geven
    • ’liberating structures’, gamestorming technieken, …
    • hoe laagdrempelig via je informele netwerk een thema blijven voeden
  • Praktisch aan de slag!
    • testen van interactieve werkvormen  
    • overlopen hoe je dit zou kunnen inzetten binnen jouw organisatie
    • uittesten van ‘bottom-up’ communicatievormen zoals visuals & visuele taal, DIY-video, … waar niet alleen jij mee aan de slag kan maar ook je collega’s in informele settings 

 

Terugkomdag (halve dag na 3 weken)

Interactie-gewijs ervaringen delen van de uitgeteste nieuwe werkvormen en kijken wat nog anders aangepakt kan worden

Docent(en)

d_04294
Joyce Van Kerckhove

Joyce is Handelsingenieur in de Beleidsinformatie van opleiding. Ze bouwde daarna ruim 20 jaar ervaring op in het leiden en ondersteunen van strategie-, innovatie- en cultuurveranderingsopdrachten binnen de corporate bedrijfswereld. In 2019 richtte ze INKorporate op. Daarmee focust Joyce zich vandaag op transformatie en cultuurverandering binnen bedrijven en dat doet ze op een visuele manier. Ze is een strategische, purpose-driven en visuele denker. En net die combinatie maakt dat ze telkens het grotere geheel in complexe situaties begrijpt en vervolgens weet te vertalen in visuele eenvoud.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 096 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Extra:

Geboeid door het thema van visuele communicatie? Bekijk dan zeker onze special rond Storytelling en visuele communicatie . Voor uitdagingen rond cultuur verandering en interne communicatie zijn deze opleidingen erg geschikt :

Organisatiecultuur als sleutel tot duurzaam succes en Interne communicatie.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data