De overload aan informatie, berichten en boodschappen dwingt ons om op een andere manier ons verhaal te brengen. Tenminste, als we echt iets willen bereiken met onze boodschap. Dan spreken beelden meer dan woorden: ze maken je boodschap krachtiger en zorgen ervoor dat je verhaal 'blijft hangen'. In deze opleiding leer je wat visual storytelling inhoudt en hoe je er zelf mee aan de slag kan.

Doelstellingen

In de sessie 'Visual storytelling' leer je een krachtig en helder verhaal te brengen door middel van beelden. Gedaan dus met overvolle slides met bullet points! Je gaat aan de slag met:

  • Visuele bouwblokken: hoe bouw ik een logisch, visueel verhaal op?
  • Ondersteuning voor je presentatie: kies ik voor PowerPoint, flip-over, filmpjes …?
  • Praktische tools: waar vind ik de tools om mijn verhaal visueel op te bouwen of hoe maak ik zelf mijn eigen tools?

Pluspunten

De docente combineert haar ervaring uit de meer technische sector met technieken uit de creatieve sector. Hierdoor staan in deze opleiding pragmatiek en originaliteit centraal.

Bestemd voor

Deze opleiding is geschikt voor:

  • teamleaders
  • projectmanagers
  • changemanagers
  • analisten
  • technische profielen (ingenieurs, IT …)
  • iedereen die regelmatig moet presenteren
"

Er werden zeer concrete en actuele cases gepresenteerd met verschillende anecdotes uit de professionele leefwereld van de docent.

"
Bert Van De Velde, Channel Marketing, Orange Belgium
"

Zeer duidelijk meegekregen wat men moet doen om je boodschap zo maximaal mogelijk over te brengen. Deze opleiding werd levendig en actief gebracht en de inhoud is zeker toepasbaar in de dagelijkse praktijk.

"
Davy Roosen, Global Process Engineer, Datwyler Pharma Packaging International
"

Zeer concreet, praktisch en nuttig, ook voor niet-creatievelingen. Zeer goede docente die tal van voorbeelden en anekdotes kon vertellen over haar vorige werkervaringen die goed aansloten bij de cursus.

"
Hellen Smeets, Senior Press Officer
"

Nuttige tips en tricks om het publiek bij de boodschap te houden. Interessante leads en genoeg informatie om verder zelf mee aan de slag te gaan!

"
Amadeo Truzzu, communicatiemedewerker, VDAB-CLA
"

Ik voel me vandaag meer in staat om sprekender materiaal te maken en te gebruiken.

"
Patricia Pen, Channel Marketing Manager, Orange Belgium

Programma

Who: ken je publiek

What: wat is je boodschap?

  • Hoe breng je een heldere boodschap?
  • Wat zijn de verschillende informatielagen in je boodschap?

How?

  • Hoe ga je je boodschap overbrengen?
  • Hoe kies je voor de juiste informatiedrager: Powerpoint/Prezi/flipchart/Tawe/animaties?
  • Hoe ontdek je de visuele bouwblokken van je verhaal?
  • Wat zijn de logische linken in je verhaal?
  • Tips en trucs

Tools

  • Welke tools zijn er beschikbaar (gratis en betalend)?
  • Zelf praktisch aan de slag met tools voor visualisatie
blog_mara_shutterstock_379100791

Hoe toon je in één oogopslag de essentie van je verhaal?

Lees het interview met Mara Callaert op Learning Blog. Zij vertelt hoe een spreker via 'visual storytelling' de aandacht van de toeschouwers niet kwijt geraakt.

Docent(en)

D_00200.jpg
Mara Callaert

Mara Callaert is ‘visual facilitator’. Ze is gespecialiseerd in visualisatie, communicatie en verandering. In 2013 besloot ze radicaal haar belangrijkste troeven uit te bouwen onder een nieuw en sprankelend merk... Visuality! Met haar analytisch denken, beelden, verbindende communicatie en vooral ‘feeling’, helpt ze bedrijven en individuën vooruit. Mara is ingenieur van opleiding en heeft bijna 10 jaar ervaring in de consultancy wereld.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Na de training krijg je een handige visuele samenvatting die je op weg zet om meteen zelf aan de slag te gaan.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘ACC (Association of Communication Companies)’ krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data