Dag 1: Uw strategisch communicatieplan
Een sterke reputatie bouwt u op basis van waardevolle relaties. Dit staat of valt met een strak plan. Hoog tijd dus om in de rol van strateeg te kruipen! Ontdek welke elementen een plan bevat én hoe u deze elementen verbindt.
- Wat zijn de nieuwste trends in de communicatiewereld?
- Wie zijn uw belangrijkste stakeholders?
- Hoe pakt u uw corporate communicatie en uw huisstijl aan?
- Wat hebt u aan modellen zoals de corporate identitymix en Golden Circle?
- Hoe versterkt u de identiteit en de reputatie van de organisatie?
Dag 2: Uw online communicatie
Online communiceren met de buitenwereld? Leuk, maar moeilijk. Want de weg zit vol uitdagingen. Volg succesvolle strategieën om uw doelen te bereiken. En meet hoe goed u écht bezig bent.
- Waarom zijn sociale media cruciaal in uw communicatie-inspanningen?
- Waarom is een goede contentstrategie nuttig en noodzakelijk en hoe bouwt u ze?
- Hoe helpt de customer journey om de klantervaring te verhogen?
- Wat is het geheim van goede teksten voor het web en voor Google?
- Hoe ziet uw positionerings-, contentmarketing- en word of mouthstrategie eruit?
Dag 3: Uw interne communicatie
Extern winnen is intern beginnen. Dat vereist een draagvlak in de organisatie voor de uitgestippelde koers. Maar wilt u betrokken medewerkers, betrek ze dan. Leer hoe u een draagvlak voor verandering creëert en hoe u zich positioneert als adviseur voor uw interne communicatie.
- De toegevoegde waarde van interne communicatie
- Hoe ondersteunt u interne veranderingsprocessen (reorganisaties, overnames, …)?
- Welke kanalen en methodes zijn succesvol om intern te communiceren?
- Hoe stimuleert u efficiënte communicatie van het management?
- Hoe stemt u uw interne communicatie af op uw organisatiecultuur?
- Praktische cases en oefeningen: verhuizing plannen, lancering van waarden, …
Dag 4: Uw eigen communicatieaanpak
A. Voor de middag: uw adviseursrol
Een goede communicatiemedewerker heeft power. Durf uw stempel te drukken op het communicatiebeleid en nieuwe projecten voor te stellen.
- Hoe neemt u de rol van strategische adviseur op u?
- De positionering van interne communicatie
- Communicatie meten. Hoe begint u eraan?
- Overtuigen van collega's en senior management?
- Hoe ‘verkoopt’ u een communicatieproject binnen uw organisatie?
B. Na de middag: uw communicatieplan
U krijgt elke cursusdag bouwstenen aangereikt die samen één geheel vormen. Aan u om er een stevig communicatieplan mee te maken. U stelt uw communicatieaanpak in een elevator pitch van tien minuten voor aan docenten en cursisten. Zij gaan uw plan versterken. Zo is het kant-en-klaar in uw organisatie te gebruiken.