Tijdens deze eendaagse training leert u adviesrapporten en andere teksten overtuigend te formuleren, structureren en visualiseren. Uw doelgroep staat daarbij centraal. Zo is uw adviesrapport volledig afgestemd op de verwachtingen en leesgewoontes van uw lezer, terwijl u toch het gewenste effect bereikt.

De gehaaste lezer is het uitgangspunt van deze training. Die wil direct de informatie vinden die voor hem belangrijk is. En die doet zelden of nooit de moeite om teksten twee keer te lezen. Een heldere structuur, klare taal en een ondersteunende visualisering zijn dan ook essentiële voorwaarden voor doeltreffende teksten.

Last but not least krijgt u inzicht in het overtuigingsproces bij uw lezers. Want om mensen te overtuigen van uw standpunt is vaak net dat tikkeltje meer nodig!

Pluspunten

Onze trainer biedt u een extra service:

  • U kunt vooraf een rapport opsturen ter beoordeling. Tijdens de training krijgt u daarop feedback. Zo leert u de schrijf- en overtuigingstechnieken toe te passen met een concrete case uit uw werkomgeving.
  • U kunt tot een maand na de training een zelf geschreven rapport bezorgen aan onze trainer. Hij zal dit vanop afstand beoordelen en advies geven. Op maat coaching!

Uw resultaten

U leert:

  • uw tekst op een overzichtelijke, aantrekkelijke manier te structureren
  • de slaagkans van uw strategische advies te maximaliseren
  • een heldere schrijfstijl te hanteren met de gepaste tone of voice
  • het schrijven voor uzelf te vergemakkelijken

Bestemd voor

Deze training is aan te bevelen voor iedereen die regelmatig rapporten en adviezen schrijft. Denk daarbij aan:

  • Managers
  • Projectmedewerkers
  • Stafmedewerkers
  • Adviseurs (commercieel, financieel, …)
  • Marketeers
  • Administratief medewerkers
"

Een dergelijke training is nuttig voor iedereen die regelmatig nota’s of rapporten schrijft!

"
Hedwig Van Reusel, interne auditor, Bank J. Van Breda & C°
"

Vele praktische tips die logisch zijn maar die je eigenlijk niet toepast. Een heel interessante vorming, goed geanimeerd met veel praktische voorbeelden.

"
Rita Himpe, IRISteam
"

Bedankt voor deze nuttige cursus, gegeven in een professionele en ook aangename omgeving, door een bekwaam en enthousiast lesgever.

"
Guido De Pelsemaeker, adjunct-adviseur, CBFA Commissie voor het Bank-, Financie-, en Assurantiewezen

Programma

1. Overzicht

  • De lezerslogica versus de schrijverslogica
  • Vastgeroeste schrijfpatronen herkennen en wegwerken
  • Rapporten en teksten structureren voor lezers zonder tijd
  • De verschillende soorten informatie in het rapport en hun onderlinge verhouding
  • Overtuigen op papier: informatie en argumenten selecteren, formuleren en doseren
  • Visualisering en het gebruik van illustraties
  • Toepassing van de aangeleerde technieken in uw eigen rapport en andere teksten
  • Feedback van de docent en de andere deelnemers op uw ingestuurde rapport

2. Praktijkopdrachten

  • Toepassing van de aangeleerde technieken in uw eigen rapport en andere teksten
  • Feedback van de trainers en de collega-deelnemers op uw ingestuurde rapport

Docent(en)

d_04496
Tom Goossens

Teksten schrijven: dat is de rode draad in de carrière van copywriter Tom Goossens. Eerst ging hij aan de slag als marketeer in de retailsector. Daarna werkte hij als communicatieverantwoordelijke bij de Vlaamse overheid en VLEVA: het agentschap dat de brug maakt tussen Vlaanderen en de Europese instellingen. In 2013 startte hij tekstbureau uwtekst.be op, samen met partner in crime Joke Hofmans. Ondertussen geeft hij ook de cursus Copywriting aan de marketingstudenten van de Karel de Grote Hogeschool.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 842 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Extra:

Notuleren bij vergaderingen komt in dit programma niet aan bod. Daarvoor heeft NCOI Learning een aparte workshop. Voor meer informatie: klik hier of bel het nummer +32 (0)15 79 16 30.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘VVZC’ en 'Vonk (Netwerk voor interne Communicatie)' krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data