De gehaaste lezer is het uitgangspunt van deze training. Die wil meteen de informatie vinden die voor hem of haar belangrijk is en doet zelden of nooit de moeite om teksten twee keer te lezen. Een heldere structuur, klare taal en ondersteunende visuals zijn dan ook essentiële voorwaarden voor doeltreffende teksten. Ontdek er alles over in deze opleiding.

Doelstellingen

In deze opleiding leer je:

  • Je tekst op een overzichtelijke, aantrekkelijke manier te structureren
  • De slaagkans van je strategische advies te maximaliseren
  • Een heldere schrijfstijl te hanteren met de gepaste tone of voice
  • Het schrijven voor jezelf te vergemakkelijken

Het resultaat na de opleiding: je bent in staat heldere, eenduidige adviezen en rapporten met sterke, ondersteunende visuals te schrijven.

Pluspunten

De docent geeft feedback op een vooraf opgestuurd rapport. Zo leer je de schrijf- en overtuigingstechnieken toe te passen met een concrete case uit je werkomgeving.

Extra rapporten indienen voor advies kan tot een maand na deze opleiding.

Bestemd voor

Deze training is aan te bevelen voor iedereen die regelmatig rapporten en adviezen schrijft. Denk daarbij aan:

  • managers
  • projectmedewerkers
  • stafmedewerkers
  • adviseurs (commercieel, financieel …)
  • marketeers
  • administratief medewerkers
"

Uitstekende lesgever met ontzettend veel kennis. Ik vond het verrassend interessant en veel bijdragen aan mijn eigen functie. Maar ter uitbreiding zou dit interessant zijn voor nagenoeg elke functie waarbij regelmatig communicatie plaatsvindt tussen verschillende personen. Zelfs al is het enkel mail- en telefonisch verkeer.

"
Hannes De Schepper, ANAC laborant, Total Belgium
"

Ik ben zeer tevreden over de opleiding en heb zeker en vast zaken geleerd die ik kan gebruiken in mijn professionele loopbaan.

"
Sanne Coremans, centrale aankoop ICT, Emmaüs

Programma

1. Overzicht

  • De lezerslogica versus de schrijverslogica
  • Vastgeroeste schrijfpatronen herkennen en wegwerken
  • Rapporten en teksten structureren voor lezers zonder tijd
  • De verschillende soorten informatie in het rapport en hun onderlinge verhouding
  • Overtuigen op papier: informatie en argumenten selecteren, formuleren en doseren
  • Visualisering en het gebruik van illustraties
  • Toepassing van de aangeleerde technieken in je eigen rapport en andere teksten
  • Feedback van de docent en de andere deelnemers op je ingestuurde rapport

2. Praktijkopdrachten

  • Toepassing van de aangeleerde technieken in je eigen rapport en andere teksten
  • Feedback van de trainers en de collega-deelnemers op je ingestuurde rapport

Docent(en)

d_04496
Tom Goossens

Teksten schrijven: dat is de rode draad in de carrière van copywriter Tom Goossens. Eerst ging hij aan de slag als marketeer in de retailsector. Daarna werkte hij als communicatieverantwoordelijke bij de Vlaamse overheid en VLEVA: het agentschap dat de brug maakt tussen Vlaanderen en de Europese instellingen. In 2013 startte hij tekstbureau uwtekst.be op, samen met partner in crime Joke Hofmans. Ondertussen geeft hij ook de cursus Copywriting aan de marketingstudenten van de Karel de Grote Hogeschool.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 842 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘VVZC’ en 'Vonk (Netwerk voor interne Communicatie)' krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data