Een brief, mail, een nieuwsbrief, de openingspagina van je website ... het is vaak de kennismaking van de lezer met je bedrijf. Maak je een slechte indruk, dan kan dat je bedrijf klanten kosten. Een verzorgd en goed geformuleerd bericht daarentegen zorgt ervoor dat je de lezer meteen vertrouwen geeft. Het is dus belangrijk dat je berichten goed overkomen en de aandacht vasthouden. Ze moeten niet alleen leesbaar en boeiend zijn, maar ook relevant én duidelijk. Tijdens deze schrijftraining leer je hoe je brieven, mails en berichten levendiger en klantgerichter opstelt. Een moderne, frisse stijl is immers essentieel voor een positieve indruk.

Inclusief service van de docent: je stuurt vooraf je teksten door, zodat ze al van feedback voorzien worden. Aan de hand van tips kan je meteen aan de slag.

Bestemd voor

Deze schrijftraining is bestemd voor iedereen die een zakelijke correspondentie voert met interne en externe klanten, of het nu gaat om brieven, e-mails, berichten, korte teksten in nieuwsbrieven of op de website:

  • managementassistants
  • (directie)secretaresses
  • officemanagers
  • administratieve medewerkers
  • medewerkers communicatie
"

Bij het buitengaan wil je onmiddellijk beginnen schrijven en al de standaardbrieven binnen de firma corrigeren!! Het is fijn om een bevestiging te krijgen dat vlotte, moderne communicatie ook echt kan, zonder 'oude' clichés!!

"
Daisy Seghers, sales assistant, Akzo Nobel Decorative Coating
"

Voor mij was dit één van de beste opleidingen die ik tot nu toe kreeg in mijn carrière (5 jaar).

"
Daphne Vennekens, Electrabel Netten Vlaanderen
"

Cursus is zeer praktisch, met de vele voorbeeldbrieven. Op eenvoudige manier worden de belangrijkste aandachtspunten weergegeven.

"
Sabine De Smet, junior manager CSC, Nationale Loterij
"

Korte maar heel bruikbare opleiding. Voor een bedrijf én zijn medewerkers is het belangrijk dat de correspondentie bij de tijd blijft.

"
Ingrid van Schoor, management assistant, P&V Verzekeringen
"

De opleiding is zeer leerrijk (praktisch gezien) doordat je je eigen materiaal mag meebrengen en zelf kan verbeteren. Dit ga ik dan ook toepassen in de praktijk zodat er meer duidelijke taal wordt gesproken! Het enthousiasme van de docente werkt aanstekelijk!

"
Cathy Verschelden, administratief assistent, Maatschappij Linkerscheldeoever

Programma

1. Hedendaagse normen voor correspondentie

  • Moderne briefindeling volgens de nieuwe Belgische norm (NBN)
  • Moderne briefstijl en formulering
  • Strategieën voor klantvriendelijke, servicegerichte brieven en e-mails
  • Praktische tips voor klachten-, weiger- en goodwillbrieven

2. Aan de slag met je eigen teksten

Breng zo veel mogelijk eigen voorbeelden van brieven, e-mails ... mee, om ze tijdens de opleiding onder begeleiding te herschrijven.

  • Je licht je brieven uit de eigen onderneming kritisch door
  • Je herschrijft je brieven, e-mails, berichten ... volgens de gegeven strategieën en adviezen
  • Je bespreekt de herschreven teksten in groep

Docent(en)

cr-00007119
Stijn Verdickt

Stijn Verdickt is een taalcoach die ervoor zorgt dat u teksten schrijft die hun doel bereiken. Op basis van haalbare principes die hij zelf - als actieve copywriter - dagelijks gebruikt. Hij gaf jarenlang les aan de Xios Hogeschool in Hasselt. En werkte op kranten- en tijdschriftenredacties. Tel al die ervaringen bij elkaar op en u begrijpt waar de doorleefde trainingsaanpak vandaan komt.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Als deelnemer krijg je ook de brochure 'NBN-normen - efficiënte communicatie'. Een handig naslagwerk met duidelijke richtlijnen om je communicatie, publicaties en brieven uniform op te stellen!

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘VVZC’ krijgen 10% korting. Leden van ‘Vonk (Netwerk voor interne Communicatie)’ krijgen 10% korting. Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data