Eureka! Je hebt een briljant idee. Je weet hoe je een product spectaculair verbetert of goedkoper produceert. Of je hebt een prachtig projectplan dat je verkocht wilt krijgen. Droom je al van een promotie of van eeuwige roem? Blijf nog even met beide voeten op de grond. Want een goed idee is maar het halve werk. Eerst moet je het succesvol verkopen. Hoe je dat aanpakt? Door doeltreffend te leren pitchen. Het goede nieuws: iedereen kan het leren. Via een arsenaal van best practices en technieken ga je aan de slag in deze opleiding.

Doelstellingen

In deze opleiding leer je:

  • structuur te geven aan je idee
  • een sterk verhaal te vertellen
  • weerstand te snel af te zijn.

Je verlaat deze opleiding met een helder driestappenplan. Dat breng je meteen in de praktijk wanneer je je volgende idee moet verkopen.

Bestemd voor

Leren pitchen is onmisbaar voor iedereen die zijn idee of project wil verkopen aan klanten, leidinggevenden en stakeholders, zoals:

  • Productmanagers
  • Projectmanagers
  • Marketingmedewerkers
  • Marketingmanagers
  • Business (development) managers
"

De docent loodste ons stap voor stap door de theorie en liet ons in parallel deze theoretische stappen toepassen in onze eigen praktische case. Op het einde stel je vast welke enorme evolutie je zelf doorgemaakt hebt met jouw eigen case.

"
An Wertelaers, diensthoofd, FANC Federaal Agentschap Nucleaire Controle
"

Een opleiding vol praktische details die helpt om een ideepitch voor te bereiden, op maat van het publiek en met een heldere structuur. De training biedt bovendien een mooie balans tussen luchtige stijl, inhoud, praktijk en theorie.

"
Kasper Vermote, Go-To-Market manager small business, Telenet
"

De opleiding biedt een duidelijke structuur en opbouw van welke barrières er moeten overwonnen worden, welke persoonlijkheden er moeten benaderd worden en hoe, en welke basiselementen er moeten aanwezig zijn om een idee te kunnen verkopen.

"
Eddy Smessaert, productmanager, Niko

Programma

Waarom schieten we nieuwe ideeën zo snel af?

  • Voorbarige lancering
  • Voorstelling aan de verkeerde persoon
  • Soorten van weerstand

Hoe anticiperen op weerstand?

  • Instinctieve reacties begrijpen
  • Redenen voor weerstand doorzien
  • Proactief voorbereiden
  • Actieplan opmaken

Hoe een verhaal structureren?

  • Duidelijk in 1 minuut
  • Interessant in 5 minuten
  • Doordacht in een half uur

Hoe ervoor zorgen dat je idee blijft hangen? 6 checks van Chip en Dan Heath

  • Eenvoudig: kom tot de kern van de zaak
  • Onverwacht: krijg de aandacht en houd die vast
  • Concreet: vermijd abstracties
  • Geloofwaardig: onderbouw je idee
  • Met gevoel: ráák mensen
  • Met een verhaal: stimuleer de verbeeldingskracht

Docent(en)

D_03601.jpg
Dave Synaeve

Met zijn bedrijf Lector begeleidt Dave Synaeve organisaties en ondernemingen in hun creatieve proces. Dave heeft een ruime internationale ervaring als trainer voor o.a. Health Information Management, Propellor en JCI. Dave deed ervaring op in productontwikkeling bij Quadrat Medical Software (nu onderdeel van AGFA Healthcare). Hij breidde zijn kennis en ervaring nog verder uit bij Critical Care Company bij het opstarten van nieuwe markten in het buitenland.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van ‘ACC (Association of Communication Companies)’ krijgen 10% korting.

Inschrijven

Data