Elke organisatie moet de wetgeving naleven. Interne onderzoeken en controle van werknemers zijn middelen die je helpen om dit te realiseren. Belangrijk hierbij is dat je weet wat mag en niet mag, en dat je de privacyregels respecteert. Daarnaast kan je je als organisatie verwachten aan externe controles en sociale inspecties. Om een sociale inspectie zorgeloos en zonder kosten en sancties te doorstaan moet de sociale administratie van je onderneming juridisch correct en actueel zijn. Ontdek er alles over in deze opleiding.

Doelstellingen

Tijdens deze opleiding krijg je praktische tips en trucs waarmee je ‘uitdagende’ interne dossiers probleemloos tackelt en waarmee je goed voorbereid bent op een externe sociale inspectie.

Na deze opleiding:

  • ken je de veel voorkomende vastgestelde feiten tijdens sociale inspecties en weet je hoe je ze kan voorkomen
  • weet je op welke punten je moet letten bij interne onderzoeken en sociale inspecties
  • stel je de juiste vragen tijdens interne onderzoeken en sociale inspecties en weet je welke vragen je beter achterwege laat

Kortom, na deze opleiding voer je doortastende en juridisch correcte interne onderzoeken en ben je goed voorbereid op externe sociale inspecties.

Pluspunten

Praktijkcases zijn de rode draad van deze opleiding.

Bestemd voor

Deze opleiding richt zich tot:

  • hr-professionals
  • advocaten
  • bedrijfsleiders
  • juridisch adviseurs
  • boekhouders en fiscalisten

Docent(en)

Emma Ottoy

Emma Ottoy is gespecialiseerd in Belgisch en Europees juridisch advies met betrekking tot een grote verscheidenheid aan technologie, media & telecomzaken. Haar expertise strekt zich uit van het opstellen en onderhandelen van IT (outsourcing) contracten tot het adviseren over diverse kwesties op het gebied van gegevensbescherming en privacy, in het bijzonder GDPR-implementatie en internationale gegevensoverdracht. Haar expertise strekt zich ook uit tot een breed scala aan IE-onderwerpen, waaronder octrooien, knowhow, merken en auteursrechten.

Lees meer
d_03793
Nele Van Kerrebroeck

Nele werkt sinds 2010 in het departement Arbeidsrecht bij Linklaters. Nele adviseert in diverse arbeidsrechtelijke dossiers. Haar voornaamste werkgebieden zijn collectief arbeidsrecht (overlegorganen), overdracht van ondernemingen, grensoverschrijdende fusies, collectieve ontslagen, individuele ontslagen (inclusief beschermde werknemers), vakbondsacties, data privacy en arbeidsrechtelijke geschillen.

Na haar rechtenstudies aan de Universiteit Gent, behaalde Nele een tweejarig postgraduaat in sociaal recht aan de Universiteit Antwerpen in 2013. Zij volbracht in 2014 een secondment van zes maanden in het Linklaters kantoor te Singapore en in 2017 behaalde zij een Executive MBA aan Vlerick Business School.

Publicaties “Outplacement, een stand van zaken”, Wolters Kluwer, 2015, 126p., co-author “De harmonisatie van het statuut arbeider en bediende. Een stand van zaken na de Wet Eenheidsstatuut”, Larcier, 2014, 300 p., co-author “Outplacement”, in Aanwerven, Tewerkstellen, Ontslaan, 2014, co-author

Lees meer
Laura Mylemans

Laura Mylemans behandelt een breed scala aan arbeidsrechtelijke dossiers en adviseert cliënten over uiteenlopende onderwerpen en staat hen bij in procedures voor de arbeidsgerechten. Haar belangrijkste werkterreinen zijn individuele ontslagen (met inbegrip van beschermde werknemers), herstructureringen (met inbegrip van collectief ontslag, overgang van ondernemingen en werknemersvertegenwoordiging), arbeidsvoorwaarden, tewerkstelling van expats en kwesties inzake arbeidsleasing. Laura specialiseert zich tevens in het pensioenrecht.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 431 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Je keert huiswaarts met praktische checklists.

Accreditatie:
  • OVB Orde van Vlaamse Balies, 3 punten (Op aanvraag, mail naar contact@ncoi.be)
  • IBJ Instituut voor Bedrijfsjuristen, 3 punten (Op aanvraag, mail naar contact@ncoi.be)
  • ITAA Institute for Tax Advisors & Accountants, 3 uren (In aanvraag)
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data