Doelstellingen

Je doet heel wat acties en campagnes ikv vacatures & employer branding maar het is niet duidelijk wat wél of niet werkt? Inzicht in het gedrag van je sollicitanten op je social media kanalen en vacatures & careersite is dan ook cruciaal. Het maakt het optimaliseren van campagnes, kanalen en budgetten eenvoudiger.

Kandidaten zijn immers erg kritisch tijdens het zoeken naar werkgevers en jobs. Bovendien verschilt de manier waarop diverse doelgroepen op zoek gaan naar jobs & werkgevers.

Tijdens dit webinar ontdek je hoe je dankzij goede recruitment analytics uiteindelijk sneller en efficiënter talent aanwerft.

 

 

Uw resultaten

Na dit webinar

  1. Optimaliseer jij je social media aanpak & recruitment kosten in advertenties, jobsites en campagnes.
  2. Begrijp je per vacature welke rekruteringskanalen je (de juiste) instroom bezorgen.
  3. Verzamel & interpreteer jij zelf data over je career site, vacatures en employer branding campagnes.
  4. Maak je vlotter business cases en overtuig je het management om juiste investeringen te doen.
  5. Ken je de belangrijkste cijfers uit Google Analytics en heb je bruikbare inzichten in je employer branding & recruitment proces en -acties.
  6. Heb je dankzij Datastudio rapporten bruikbare visualisaties als startpunt voor verbeteringen en discussies.

Bestemd voor

HR en marketing professionals die actief betrokken zijn bij Employer Branding en/of recruitment.

Programma

Setting the scene

  • Het belang van recruitment analytics
  • De diverse social media kanalen & platformen
  • Wat ga je meten: van bezoekers tot sollicitanten

Data verzamelen

  • De juiste data verzamelen.
  • Data in je social media kanalen
  •  Het belang & gebruik van UTM-codes om kandidaten te begrijpen & inzichten te verkrijgen

Data Analyseren

  • Data verwerken tot relevante inzichten
  • Google analytics als basis om het gedrag van je kandidaten & sollicitanten te begrijpen.
  • Andere opties om gedrag van kandidaten beter te analyseren en begrijpen.

Rapporten boordevol inzichten

We doen beroep op Google DataStudio zodat jij makkeijk rapporten en dashboards maakt op maat van het recruitmentproces en de KPI's & metrics van jouw bedrijf.

Docent(en)

Jan In't Ven

Al bijna 20 jaar ervaring is recruitment een rode draad doorheen Jan in't Ven's loopbaan. Elk bedrijf heeft haar unieke waarde en betekenis. Dit inzicht koppelen aan een kandidaatvriendelijke en proactieve talent acquisition aanpak laat bedrijven toe succesvol het juiste talent aan te werven.

Lees meer
Jeroen Raes

Jeroen Raes werkt sinds 5 jaar in diverse marketing & recruitment rollen. Dankzij zijn passie voor analytics verdiepte hij zich in recruitment analytics,

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 115 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Extra:

U kan dit webinar live bekijken, het is echter ook mogelijk de opname tot 2 maand na het webinar te (her)bekijken.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data