In alle sectoren zien we onverwachte nieuwe toetreders, ongewone samenwerkingen, onvoorziene concurrenten, alternatieve bedieningswijzen, ...
Een nieuwe generatie 'digital native companies' ziet het daglicht en legt de traditionele bedrijven het vuur aan de schenen. Deze nieuwe generatie heeft vanaf dag 1 haar volledige visie, haar klantenstrategie, haar processen, haar bedrijfsactiviteiten, ... kunnen uittekenen volgens de nieuwe wetten en dynamieken van een digitaliserende economie.
Wil dit zeggen dat de traditionele bedrijven hun meerdere moeten erkennen en de concurrentiële strijd moeten opgeven? Het tegendeel is waar: Leer de nieuwe succesfactoren, laat u inspireren door de nieuwe mogelijkheden, ... maar bovenal: durf alles in vraag te stellen!
Organisaties kunnen de kennis opdoen van deze nieuwe wetten en dynamieken en combineren met hun jarenlange ervaring. Dit biedt een zeer mooie opportuniteit om tóch de concurrentie aan te gaan met deze nieuwe generatie van bedrijven en zélf een 'digital native' mentaliteit aan te meten.
Stel alles in vraag: Denk na over uw veranderende klant, het optimale businessmodel, duurzame waardecreatie, alternatieve winstmodellen, ... maar leer vooral om buiten uw comfortzone te treden en uw bedrijf in dit nieuwe tijdperk verder succesvol uit te bouwen.