Durf je een analyse te maken van je klantenwinstgevendheid? Tot je verbazing zal je merken dat je grootste klanten niet altijd je meest winstgevende zijn. Dat je trouwste klanten of je best verkopende producten misschien verlieslatend zijn ... Dat kleine klanten of onderschatte verkoopkanalen misschien wél structureel bijdragen tot de winst van jouw organisatie ... Conclusie: niet al je klanten zijn hetzelfde. Dat zorgt voor complexiteit. Bovendien vereist het flexibiliteit én kost het geld: de ‘cost-to-serve’. Vaak gaat het om aanzienlijke verborgen kosten die ervoor zorgen dat zelfs je grootste klanten aan het einde van de rit misschien verlieslatend zijn. En hetzelfde kan worden gesteld van sommige producten of verkoopkanalen. Leer in deze opleiding de analyse van je cost-to-serve te maken om je winst te verhogen.

Doelstellingen

In deze opleiding:

  • Leer je de verschillende elementen van je cost-tot-serve kennen
  • Leer je de methodes om je cost-tot-serve te berekenen
  • Leer je deze rijke informatie interpreteren en gebruiken
  • Krijg je inzicht in de winstgevendheid van klanten, producten en kanalen

Na het volgen van deze opleiding:

  • Kan je jouw verlieslatende en winstgevende klanten/producten/kanalen onderscheiden
  • Zorg je ervoor dat je elke maand weet welke klanten/producten/kanalen verlieslatend zijn en waar je écht waarde genereert. Met andere woorden: je kent je profit improvement opportunities

Bestemd voor

Deze opleiding richt zicht tot:

  • CEO's
  • CFO's
  • COO's
  • controllers
  • salesmanagers

Programma

  • De verschillende elementen van cost-tot-serve
  • Methodes om cost-tot-serve te berekenen
  • De informatie interpreteren en gebruiken
  • Inzicht in winstgevendheid van klanten, producten en kanalen

Docent(en)

d_03976
Ben Reynaert

Ben Reynaert is momenteel actief bij Delaware Consulting als Lead expert in Business controlling. Hij is gespecialiseerd in het begeleiden van organisaties bij transformaties op gebied van controlling, winstgevendheidsanalyses en managementrapportering. Daarnaast heeft hij een ruime basis aan praktijkervaring via vroegere rollen als profitability expert bij bpost, Plant controller bij De Witte Lietaer Industries en adviesverlening in management accounting bij B&M Consulting.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 806 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data