Covid -19 heeft de wereld waarin we leven en werken op zeer korte tijd grondig veranderd…en de kans dat we op korte termijn naar de oude gewoonten kunnen teruggrijpen is bijna onbestaande.

We bereiden ons beter voor op “het nieuwe normaal” en tijdens de Dag van de Controller zien we deze crisis als een opportuniteit die onze bedrijven sterker zal maken. Dit impliceert echter een andere manier van denken, beslissen en handelen.

De impact op bedrijven is verschillend geweest:

  • Sommige bedrijven en sectoren zijn in zwaar weer terecht gekomen, hebben ontslagen moeten doorvoeren en flirten met het faillissement. Pech gehad?
  • Sommige bedrijven kregen een harde wake up call en moesten een digitale transformatie van 5 jaar op 5 weken doorvoeren om het bedrijf aan de gang te houden en thuiswerk mogelijk te maken. Nog net op tijd wakker geworden?
  • Andere bedrijven die tot de essentiële sectoren behoren hadden plots handen te kort, machines te weinig en zagen de vraag naar hun producten en diensten exploderen. Weer andere bedrijven kwamen uit het niets met nieuwe producten en diensten. Gewoon geluk gehad?

Daarenboven heeft crisis heeft ook veel veranderingen op het gebied van klanten, producten en medewerkers versneld:

  • Klanten kopen anders aan (meer online, kunnen niet fysiek gaan shoppen).
  • Producten zijn veranderd.
  • Verkoopkanalen zijn voor altijd veranderd.
  • Business modellen moeten snel worden aangepast.
  • Verdienmodellen en winstmodellen worden op de proef gesteld.
  • En onze medewerkers zijn waarschijnlijk nog het meeste veranderd.

Het is duidelijk dat deze veranderingen ingrijpend zijn en niet kunnen genegeerd worden. Wat kunnen we leren van de bedrijven die de crisis op een succesvolle manier verteerd hebben en hoe kunnen we dit in ons bedrijf toepassen.

 

Tijdens de Dag van de Controller kijken we kort terug naar de periode van de lockdown en naar de winnaars en verliezers en bespreken we de belangrijkste trends.

Op weg naar het nieuwe normaal bekijken we hoe de principes van waarde creatie ons in een nieuwe omgeving in de juiste richting kunnen leiden.

Cash is nog steeds King en we bekijken in detail – en rijkelijk gekruid met praktische tips- hoe we in een snel veranderende juridische en economische omgeving een efficiënt debiteuren beheer kunnen opzetten.

Tenslotte nemen een diepe duik in de digitale evolutie en hoe deze ons toelaat een succesvolle business op te bouwen. Dit heeft een impact op de wijze waarop we met strategie en strategische processen omgaan. Deze evolutie gaat nieuwe of hybride businessmodellen creëren en heeft een diepe impact op de wijze waarop we performance management gaan doen. Ook hier ligt de focus op praktische voorbeelden en tips.

Wat gaan we doen?

Tijdens de dag van de controller willen we reflecteren, engageren en kordaat inzetten op nieuwe opportuniteiten.

  • Enkele cijfers en statistieken.
  • De weg naar het nieuwe normaal.
  • Wat kunnen we leren van succesvolle bedrijven?
  • Welke beslissingen hebben deze bedrijven genomen?
  • Implicaties van nieuwe businessmodellen?
  • Wat betekent dit voor de controller?
  • Wat kunnen wij in ons bedrijf doen om in het rijtje van de winnaars te belanden?

Drie ervaren docenten nemen de uitdaging aan en zullen vanuit verschillende invalshoeken in drie sessies de weg naar het nieuwe normaal beschrijven gebaseerd op reflectie, pittige uitdagingen, praktijkvoorbeelden en anekdotes.

  • Ludo Ooms, Advisor/Parttime CFO, voorheen managing director Janssen Alpine (Zwitserland & Oostenrijk)
  • Manon Taris, managing director, zaakvoerder van Advia
  • Sven Arnauts, trusted Advisor in Strategy & AI, Delaware Consulting

Resultaten

✔️ U bent weer helemaal mee met de nieuwste ontwikkelingen en trends in uw vakgebied.

✔️ U hoort van anderen wat hun recepten zijn om een succesvolle financiële carrière uit te bouwen.

✔️ U hebt de garantie dat de onderwerpen de controller op het lijf geschreven zijn.

Teamkorting

Bij inschrijving vanuit dezelfde onderneming geniet u van volgende teamkorting:
-> 2e deelnemer = -10 %
-> 3e deelnemer = -15 %
-> 4e deelnemer = -20 %

Vormingspunten

Bij deelname aan deze dag ontvangt u ook een aanwezigheidsattest, inclusief vormingspunten.

Programma

09:00 - 09:15
Welkomstwoord & Kick off
09:15 - 11:00

Wat heeft de crisis ons geleerd over waardecreatie

Ludo Ooms
11:00 - 11:15
Pauze
11:15 - 13:15

Back to basics, werkkapitaalbeheer voor controllers

Manon Taris
13:15 - 14:15
Middagpauze
14:15 - 16:15

Never waste a good crisis, digitalisatie als een katalysator voor nieuwe business modellen

Sven Arnauts
16:15 - 16:30
Closing: Q&A en afronding van de dag

Wat zeggen onze klanten?

Deze dag is steeds in orde, vooral de topics die gebracht worden. Deze liggen heel nauw aan controlling zelf, hetgeen ook de bedoeling moet zijn van zo'n dag. Plus je leert andere controllers kennen wat altijd mooi meegenomen is.

Deelnemer editie 2019

Een boost die je nodig hebt om je dagdagelijks werk met volle enthousiasme te kunnen verderzetten.

Deelnemer editie 2019

Stof tot nadenken, was een inspirerende dag.

Deelnemer editie 2019

Altijd nuttig om terug even out of the box te denken.

Deelnemer editie 2019

Een dag met veel info die op gestructureerde wijze samenkomt.

Deelnemer editie 2018

Inspirerend, even uit de taken van alledag om terug best-practices te horen. Wij nemen delen met meerdere van onze afdeling en de dag levert steeds interessante gespreksstof en ideeën.

Deelnemer editie 2018

Een uitgelezen moment om even uit de dagdagelijkse ‘routine’ te stappen en de eigen jobinhoud/carrière vanuit een ander (hoger) perspectief te bekijken.

Deelnemer editie 2018

Deze dag zoemt in op de toekomstige uitdagingen het beroep van controller als business partner. En geeft praktische tips over hoe men daarin succesvol kon zijn.

Deelnemer editie 2018

Ik ben nieuw in deze functie en dit congres gaf een goed beeld van de rol van de controller vandaag en in de toekomst.

Deelnemer editie 2018

Docent(en)

D_01591.jpg
Ludo Ooms

Ludo Ooms, Advisor & Parttime CFO, is een ervaren trainer en begeleider van snel groeiende KMO’s en starters. Hij heeft een brede internationale ervaring, opgebouwd binnen Janssen Pharmaceutica en Johnson & Johnson, zowel in functies met lokale (België, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland), regionale (Europa, Middle East & Africa) als globale verantwoordelijkheid. Functioneel combineert Ludo een brede ervaring in alle deelaspecten van financieel management met een diepe expertise op M&A, post merger integratie en business transformatie. Daarnaast heeft Ludo bovendien 5 jaar ervaring als Managing Director en 3 jaar als Global Integration Leader voor de integratie van Actelion acquisitie in Johnson & Johnson. Als CFO werkt hij dan ook steeds vanuit een breed business perspectief om duurzame groei en waarde te creëren voor alle stakeholders, door het opstellen van strategische en financiële meerjarenplannen, het bepalen en nauwgezet opvolgen van kritische kengetallen, het continu verbeteren van marges en cashflow en het stelselmatig versterken van systemen, processen en risicomanagement. Tot slot volgt hij met belangstelling de technologische en digitale innovaties die nieuwe business modellen mogelijk maken.

Lees meer
d_02738
Manon Taris

Manon Taris is managing director, zaakvoerder van Advia en gastdocent aan de opleiding 'Expert Class Credit Management' (UA) en gastspreker aan het Instituut voor Kredietmanagement.

Lees meer
D_01928.jpg
Sven Arnauts

Sven Arnauts werkt sinds 2010 voor Delaware Consulting (voormalige B&M Consulting) waar hij zijn ervaring & expertise in strategy management, costing & profitability management, sales, marketing en business process management ten dienste stelt van zijn klanten. Hierbij begeleidt hij zijn klanten bij het realiseren van hun ambities, het aangaan van uitdagingen en het transformeren van bedrijven. Naast zijn consultingwerk is Sven tevens een gerespecteerde docent en gastspreker aan verschillende instituten en nationale & internationale conferenties.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 509 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, live webinars en congressen. Meer info vindt u hier.
Accreditatie:
  • IAB Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten, 6 uren (In aanvraag)
  • IBR Instituut van de Bedrijfsrevisoren, 6 uren
  • BIBF Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten, 6 uren (In aanvraag)

Early Bird. Wees er snel bij, schrijf in voor 30/09/2020 en betaal slechts 460 euro i.p.v. 509 euro, een korting van 49 euro!

Teamkorting voor medewerkers van hetzelfde bedrijf:

- 10 % korting voor de tweede persoon,

- 15 % voor de derde persoon,

- 20 % vanaf de 4de persoon,

Komt u graag met meer dan 5 personen? Neem contact op met Kristof voor een offerte op maat: kvandenlangenbergh@ncoi.be

Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Inschrijven

Data