Bedrijven worden geconfronteerd met ‘het tijdperk van de klant’ waarin nieuwe performance metrics en slimme klanteninzichten onmisbaar zijn. In eerste instantie kijken we dan naar sales en marketing, maar de sleutel tot het bepalen van de juiste klanten zou weleens bij finance kunnen liggen ... In deze opleiding maak je dan ook kennis met de tips en trucs van customer analytics voor finance om dé partner te worden voor sales en marketing.

Doelstellingen

Wat leer je in deze opleiding?

  • Hoe analytics de moderne businessuitdagingen kunnen oplossen
  • Hoe je concentreert op de juiste inzichten
  • Hoe je de analytische modellen gebruikt om betere beslissingen te nemen
  • Hoe je met betere data-inzichten bijdraagt tot de rendabele groei van je organisatie
  • Hoe je de impact van marketingcampagnes voorspelt en bijstuurt en de ROI ervan optimaliseert

Na deze opleiding leid je met de juiste inzichten samen je bedrijf naar duurzame en winstgevende groei

Bestemd voor

Deze opleiding richt zich tot finance- én marketingprofessionals die beter gebruik willen maken van customer data.

"

Meten is weten, zeer belangrijk om te kunnen blijven investeren in de juiste dingen en de foutieve zaken anders aan te pakken of niet meer te doen.

"
Maria van der Linden, pricing & data coördinator, Adveo Belgium

Programma

  • De impact van een veranderende wereld op de nieuwe finance
  • Consumer analytics: old versus new
  • De (r)evolutie van finance en marketing als ‘cost centers’ naar ‘profit drivers’
  • Het ontwikkelen van een klantenstrategie
  • Het belang van ‘customer lifetime value’
  • Wat finance en marketing kunnen leren uit big data

Sales en marketing zijn blind als het over de winstgevendheid van een klant gaat

Naar schatting 50% van de klanten”, aldus Sven, “zijn verlieslatend of scoren amper break-even.”

…met die confronterende uitspraak kreeg gastspreker Sven Arnauts in zijn workshop “Controller vs. Marketeers” iedereen op het puntje van de stoel. Toch horen de marketeer met de controller een power couple te vormen. Twee handen op dezelfde buik: die van de customer analytics… het lichtende pad naar écht duurzame winstgevende klanten.

Docent(en)

D_01928.jpg
Sven Arnauts

Sven Arnauts werkt sinds 2010 voor Delaware Consulting (voormalige B&M Consulting) waar hij zijn ervaring en expertise in strategy management, costing & profitability management, sales, marketing en business process management ten dienste stelt van zijn klanten. Hierbij begeleidt hij zijn klanten bij het realiseren van hun ambities, het aangaan van uitdagingen en het transformeren van bedrijven. Naast zijn consultingwerk is Sven tevens een gerespecteerde docent en gastspreker aan verschillende instituten en nationale en internationale conferenties.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 431 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data