Heb je zelf te weinig tijd om constant bij te houden wat er allemaal verandert in fiscaliteit, accountancy en vennootschapsrecht? Wil je weten welke concrete impact elke verandering op je bedrijf of klanten heeft? En wil je je expertise aanscherpen met aan de praktijk getoetste info over de recente ontwikkelingen in accountancy en fiscaliteit? Dan is deze opleiding van 6 korte, maar krachtige updates over de actualiteit in de fiscale en accountancywereld iets voor jou. Iedere spreker is een expert in zijn gebied en legt je haarfijn uit wat elke wetswijziging in de praktijk voor je klanten of bedrijf betekent.

Doelstellingen

In deze opleiding krijg je:

  • Een maximum aan informatie in een minimum aan tijd
  • Een antwoord op al je fiscale en boekhoudkundige vragen
  • Een compacte, no-nonsense en to the point uitleg

Door het volgen van deze 6 korte, maar krachtige sessies in de loop van het jaar heb je meer tijd om aan je bedrijf of klanten te besteden en ben je in no time helemaal mee met alle nieuwigheden.

Bestemd voor

Deze updatecyclus is een must voor elke ervaren professional die de fiscale en accountancy-actualiteit op de voet volgt en zijn of haar kennis wil aanscherpen. Enige voorkennis in de fiscale en accountancyregelgeving is aan te bevelen bij deelname aan deze seminarcyclus.

Boekhoudmedewerker of fiscale bediende?

Op zoek naar een update reeks Fiscaliteit & Accountancy toegespits op boekhoudmedewerkers en fiscale bedienden?

Tijdens de update reeks voor boekhoudmederkers en fiscale bedienden krijgt u praktisch advies over hoe de boekhoudkundige, fiscale en vennootschapsrechtelijke actualiteit optimaal ingezet kan worden op de werkvloer.

"

De opleiding met een grote range van onderwerpen zorgt dat je op een efficiënte en ook onderhoudende manier terug up-to-date bent. Technisch hoogstaande opleiding, met zeer brede range van onderwerpen en problematieken en bovendien boeiend gegeven.

"
Guido Vermeyen, hoofd boekhouding, Elaflex
"

Op enkele uren tijd, krijg je een overzicht van de belangrijkste topics die de afgelopen maanden zijn veranderd, of zullen veranderen.

"
Siegfried De Vleminck, group accounting manager, RealDolmen
"

Een bondige en krachtige uiteenzetting over topics inzake accountancy en fiscaliteit gebracht op een luchtige manier. De uitmuntende kennis van de docenten die hun kennis willen doorgeven en dit doorspekt met toch eens wat humor, maken van deze reeks een echte aanrader.

"
Filip Vanstrijdonck, chief accountant, Joris Ide

Programma

De volgende sessie is gepland op 4 februari 2021. De volgende thema's komen aan bod:

13.00 - 14.00 uur:  Overzicht eindejaarswetgeving door Luk Cassimon en Hilde Van den Keybus (Monard Law)

  •  algemeen overzicht 
  • 3 topics in detail 
    • de jaarlijkse taks op de effectenrekeningen
    • de btw-verlaging naar 6% voor afbraak en heropbouw
    • de invoering van de Europese lijst van belastingparadijzen in het WIB92.

14.00 - 15.00 uur : Controles inzake vrijstelling doorstorting bedrijfsvoorheffing voor ploegen- en nachtarbeid: tips en tricks door Luk Cassimon (Monard Law)

  • overzicht van de wettelijke regeling
  • vaak voorkomende discussiepunten tijdens een fiscale controle 
  • aandachtspunten om een controle tot een goed einde te brengen

15.15 - 16.30 uur: Tijdelijk gunstregime: vrijwillige opname van vrijgestelde reserves in de vennootschapsbelasting door Pieter-Jan Wouters (EY)

Gelet op de nog van kracht zijnde coronamaatregelen zal ook deze sessie digitaal en dus via Virtual Classroom doorgaan.

Docent(en)

d_02064
Frank Borger

Frank Borger is partner bij THE VAT HOUSE. Hij is ook gastdocent aan het Lessius College in Antwerpen, de Limburgse Universiteit, de Provinciale Hogeschool Limburg en de Fiscale Hogeschool Brussel. Frank is regelmatig spreker op btw-seminaries. Hij publiceert ook in vakliteratuur en is medeauteur van enkele btw-basiswerken. Frank volgt de btw-wetgeving van diverse EU-lidstaten nauwgezet op.

Lees meer

Praktische informatie

Prijs: 1 943 EUR (excl btw)

De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 30% subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vindt u hier.
Documentatie:

Per sessie heeft elke deelnemer recht op een aanwezigheidsattest voor 3 vormingsuren BIBF, IAB en IBR.

Als deelnemer ontvang je een documentatiebundel.

Accreditatie:
  • BIBF Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten, 3 uren
  • IBR Instituut van de Bedrijfsrevisoren, 3 uren
  • OVB Orde van Vlaamse Balies, 3 punten (Op aanvraag, mail naar contact@ncoi.be)
  • IAB Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten, 3 uren
Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven

Data